Archiv iPrima na platformě HbbTV využívá půl milionu lidí, v přípravě je herní portál

25. říjen 2018

Majitelé televizorů a set-top boxů připojených k internetu se budou moci od příštího roku setkat v hybridním prostředí s animovaným červeným tlačítkem.

On-line videoarchiv iPrima, který provozuje společnost FTV Prima, využívá pravidelně půl milionu diváků. Na dnešním setkání s novináři to uvedli zástupci mediální skupiny. FTV Prima zařadila hybridní platformu HbbTV jako trvalou součást své obchodní politiky. Čísla, která jí tato technologie generuje, jsou uspokojivá. V současné době má televizor nebo set-top box s podporou HbbTV připojeno okolo jednoho milionu domácností, Prima tedy uvádí, že technologie má přibližně 2,2 milionu zasažených diváků červeným tlačítkem.

Podle FTV Prima má v současné době hybridní vysílání HbbTV zásah okolo 30 % publika této mediální skupiny v populaci 15 až 69 let, pro srovnání, klasické lineární vysílání okolo 91 %. Umisťování reklamních sdělení se FTV Prima do této technologie vyplatilo. 97 % publika si ho při nepřerušeném sledování klasického programu všimlo. Okamžitý zásah červeným tlačítkem v hlavním vysílacím času dosáhl až hodnoty 260 tisíc diváků.

Jak již bylo uvedeno výše, zásah červeným tlačítkem, tedy prvním prvkem, který se při přepnutí na daný kanál zobrazí, je 2,2 milionu diváků, reálných uživatelů, kteří využívají HbbTV je okolo 800 tisíc. Využívanost technologie roste podle mediální skupiny ročně o 63 %, sledování pak o 41 %. HbbTV registruje také nejdelší dobu pro sledování videa ze všech zařízení. Ukazuje se tak, že velká obrazovka – klasický televizor - je pro diváky stále důležitá a diváci se k ní budou vracet poté, až se z nich stane starší publikum s rodinnými povinnostmi.

Jednou z očekávaných novinek, která by měla proběhnout ještě do konce letošního roku, je spuštění hybridního portálu s jednoduchými hrami, které lze implementovat do HbbTV. Jedná se o německý model pod patronátem společnosti Hybrid, která tyto aplikace dlouhodobě vyvíjí. Souboj o velkou obrazovku podle Petra Hatlapatky ze společnosti Media Club roste. Popularitu HbbTV u FTV Prima podtrhuje i skutečnost, že ho mediální skupina FTV Prima bude zvýhodňovat právě v oblasti obchodní politiky. Od ledna je v plánu zavedení animovaného červeného tlačítka.

autor: lukpo
Spustit audio

Související