Assassin's Creed III vás přitáhne k americkým dějinám

30. říjen 2012

Třetí díl populární počítačové hry je zasazen do Ameriky 18. století. Třináct kolonií se nachází na pokraji revoluce...

Po křížových výpravách a italské renesanci se trilogie soustředí na vznik Spojených států amerických. A byť Assassin‘s Creed III může na první pohled vypadat prostoduše, spojuje v sobě vzdělávací potenciál her s jejich zábavností.

Trilogie Assassin‘s Creed je akční hrou z pohledu třetí osoby (kamera je umístěna za zády protagonisty). Jednotlivé díly na pozadí historických událostí popisují boj „vznešených zabijáků“ Asasínů proti Templářům.

Také třetí díl se odehrává v množství dobových virtuálních měst, jimiž hráčova postava může volně procházet. Není tedy limitována pouze příběhem vytvořeným autory. Přestože se série svými pravidly podobá kontroverznímu „simulátoru zločince“ Grand Theft Auto, v porovnání s ním přináší i hodnotné novinky.

Navzdory tomu, že jde simulaci práce nájemného vraha, si Assassin‘s Creed zakládá na věrném historickém zasazení.

Hratelnost se střídá jako počasí

Jak bylo řečeno, třetí díl je zasazen do období americké války za nezávislost z druhé poloviny 18. století. Hráč se zde ujme role míšence Indiána s bělochem a při svém putování má kordy a muškety zkřížit jak s britskou, tak i s americkou stranou.

Mezi vizuální novinky patří změna ročních období. Ta se promítne nejen do grafiky, ale i hratelnosti – letní období má přát rychlým únikům, přítomnost sněhu naopak nahraje do karet pastím.

Snad největší zajímavostí nejen třetího dílu, nýbrž celé trilogie, je však skutečnost, že se de facto jedná o „hry ve hře“. Hlavní postava celé série, muž žijící v současnosti, v jednotlivých dílech pouze „znovuprožívá“ životy svých předků, a to včetně možných odchylek oproti tomu, jak „skutečně“ dopadly.

Manuál pro školy

Hra, která si vysloužila oficiální přístupnost od 18 let, může posloužit učitelům na středních školách. Na první pohled je vzdělávací potenciál Assassin‘s Creed omezený, protože kromě historických událostí buduje vlastní smyšlený příběh o odvěké tajné válce mezi kulty. Na druhou stranu ale bravurně zvládá ukazovat postavy i lokace z učebnic dějepisu.

Autor těchto řádků zná hned několik hráčů, které série Assassin‘s Creed přiměla listovat si encyklopedickými popisy středověké a renesanční éry. Významu Assassin‘s Creed při výuce si povšimli také publicisté Guardianu či jeden kreativní norský učitel.

Ve svém důsledku se hra kombinováním faktů a fikce řadí například po bok historických románů z pera sira Waltera Scotta, autora knih jako Ivanhoe nebo Rob Roy. I jeho tvorba dovedla skloubit smyšlenky s realitou, a právě tímto mixem pomohla šířit povědomí o skotských dějinách.

Svůj názor na hru si můžete udělat ode dneška, kdy vychází pro konzole Xbox360 aPlayStation 3. Hráči s PC si pak počkají až do 23. listopadu.

autor: Ladislav Loukota
Spustit audio