Budoucnost patří hybridnímu rádiu, shodují se odborníci

18. květen 2016

„Není možné, aby byla mobilní síť schopna obsloužit statisíce lidí, kteří si naladí jednu stanici ve stejnou dobu a v dobré zvukové kvalitě,“ uvedla šéfka Commercial Radio Australia.

Budoucnost rozhlasového vysílání patří takzvanému hybridnímu rádiu, tedy digitálnímu pozemnímu vysílání a doplňkovým službám. Pro web mubrella.com.au to uvedla ředitelka Commercial Radio Austria Joan Warner. Rezolutně odmítla oblíbenou formulku, o níž se opírají i komerční vysilatelé v České republice, tedy, že rozhlasové vysílání patří výhradně internetu. Austrálie je jednou ze zemí, kde se digitálnímu rozhlasu daří a výrazně se na tom podílí zejména automobilový průmysl. Významným hybatelem rozvoje hybridního rádia se může stát i nedávno představený mobilní telefon LG Stylus G2.

„Často čelíme očekávání, že internetový streaming plně nahradí klasickou distribuci signálu při poslechu rádia. Není tomu tak a ani tomu tak být nemůže. Není možné, aby byla mobilní síť schopna obsloužit statisíce lidí, kteří si naladí jednu stanici ve stejnou dobu a v dobré zvukové kvalitě. Není to možné prakticky, ani technicky,“ konstatovala Warner. Rozsáhlá marketingová kampaň na podporu mobilního telefonu LG Stylus G2 byla zahájena v Austrálii začátkem května. Bude se skládat mimo jiné ze soutěží na rozhlasových stanicích, a on-line i on-air reklamní kampaně. Investice se budou pohybovat v přepočtu do 90 milionů korun.

autor: lukpo
Spustit audio