Celoplošné stanice Českého rozhlasu posilovaly, Radiožurnál se vrátil na pozici dvojky
Generální ředitel René Zavoral uvítal vysokou poslechovost stanice Plus. Ukazuje to na skutečnost, že posluchači mají zájem o hlubší zpravodajství a publicistiku.
Radiožurnál je opět druhou nejposlouchanější stanicí na našem trhu. Vlajková loď Českého rozhlasu vykázala v aktuálním Radioprojektu za třetí a čtvrtý kvartál loňského roku 899 tisíc denních posluchačů. Úspěšnější je pouze privátní Impuls, který má jako jediný z tuzemských rádií dlouhodobě poslechovost nad jedním milionem lidí. Radiožurnál si drží pozici jedničky v Praze, kde si ho týdně naladí 253 tisíc posluchačů, následovaný je Evropou 2 a Impulsem. 44 % posluchačů Radiožurnálu nepřelaďuje na jinou stanici.
Aktuální Radioprojekt, kterého se každoročně zúčastní na třicet tisíc respondentů, ale nepřinesl Českému rozhlasu pozitivní zprávy jen v podobě Radiožurnálu. Velice pěkného výsledku dosáhl například ČRo Plus, jehož denní poslechovost se zvýšila o 14 tisíc na hodnotu 92 tisíc a týdenní dokonce o 20 tisíc na hodnotu 144 tisíc. V poslechovosti narostly i další celoplošné stanice, Dvojka a Vltava. Nejposlouchanější regionální stanicí Českého rozhlasu je jeho brněnské studio – 94 tisíc posluchačů denně, 153 tisíc týdně.
Výsledky poslechovosti Českého rozhlasu dnes přivítal i generální ředitel René Zavoral. „Velice mě těší aktuální výsledky Českého rozhlasu. Údaje o poslechovosti stanice Český rozhlas Plus překonávají prognózy, které jsme měli v době vzniku této stanice a svědčí o zájmu české veřejnosti o hlubší zpravodajství a publicistiku,“ uvedl Zavoral. Posluchač si může najít celoplošné stanice veřejnoprávního média nejen na analogovém vysílání VKV/FM, ale také v multiplexu ČRo DAB+, který svým signálem aktuálně pokrývá již 61 % populace.
Související
-
Radiožurnál je trojkou rozhlasového trhu, posluchači mu zůstávají věrní
Vlajková loď Českého rozhlasu si dlouhodobě drží pozici nejpopulárnější stanicí v Praze a středních Čechách.