Češi zaplatí podle agentury Atmedia za televizní služby v průměru méně než 400 korun měsíčně

15. červen 2022

Češi stále častěji sledují televizi prostřednictvím některého z operátorů placené televize. Ze všech diváků ve věku 15–69 má placenou televizi již 56 % z nich, což je o dva procentní body více než před dvěma lety, a lze očekávat, že toto číslo v následujících letech dál poroste. Ukazují to výsledky atmedia indexu za 1. pololetí letošního roku, který realizovalo mediální zastupitelství tematických televizních stanic Atmedia.

Čtěte také

Výzkum realizovala společnost Atmedia na základě dotazníkové šetření, kterého se zúčastnilo 3939 respondentů (internetová televizní populace ve věku 15–69 let) z Českého národního panelu. Dotazování probíhalo ve dvou vlnách, v prvním a druhém čtvrtletí letošního roku. Sběr dat realizovala výzkumná společnost Nielsen Admosphere metodou CAWI.

Podle Pavla Müllera, vedoucího průzkumu a marketingu ve společnosti Atmedia, by již v příštím roce mohlo za sledování televize platit 59 % televizních diváků. „Podle výsledků atmedia index totiž 7 % diváků, kteří momentálně sledují pouze televizní stanice vysílající v digitálním pozemním vysílání, plánuje v následujících dvanácti měsících začít využívat právě placenou televizi,“ vysvětluje Pavel Müller.

Čtěte také

Za služby některého z operátorů satelitní či kabelové televize nebo IPTV platí diváci průměrně 386 Kč měsíčně. Průměrná částka, kterou čeští diváci vydávají za sledování televize, se za poslední dva roky příliš nezměnila. Nejčastěji se pohybuje od 300 Kč do 399 Kč. V tomto rozmezí platí za sledování televize v současnosti 18 % diváků, kteří jsou zákazníky některého z operátorů placené televize. 45 % diváků platí za televizi nad 400 Kč.

V průběhu let se příliš nemění ani základní motivace, které vedou diváky k placení za sledování televize. Stejně jako před dvěma lety uvádějí diváci dva hlavní důvody – chtějí mít možnost sledovat televizní stanice, které nejsou dostupné v digitálním pozemním vysílání, a sledovat televizní pořady zpětně bez ohledu na čas původního odvysílání. Oba důvody uvádí shodně 38 % diváků, kteří za sledování televize platí.

Třetím nejčastějším důvodem pro pořízení placené televize je možnost sledovat televizní pořady v HD kvalitě, důležitý je konkrétně pro 25 % těchto diváků. K dalším uváděným argumentům patří možnost sledovat televizi na více zařízeních současně nebo možnost zhlédnout pořady ve videotékách, které nejsou ve standardním vysílání dostupné. Část diváků využívá placenou televizi k exkluzivnímu sportovnímu obsahu.

autor: lukpo
Spustit audio

Související