Česká televize zintenzivňuje kampaň k vypnutí DVB-T, chystá speciální vysílání

Žižkovská věž

Celkové náklady České televize na druhou televizní digitalizaci byly vyčísleny na částku 1,3 miliardy. V letošním roce vloží veřejnoprávní médium do přechodu 366 milionu korun, v příštím ji pak ještě přibližně o sto milionů navýší.

Česká televize zintenzivní od tohoto týdne informační kampaň k přechodu na pozemní vysílání DVB-T2. Na dnešní tiskové konferenci to oznámil generální ředitel veřejnoprávního média Petr Dvořák. Česká televize vypne stávající vysílání DVB-T již v noci ze středy 27. na čtvrtek 28. listopadu. Přechodu se bude dnes věnovat i pořad 90ˇ ČT 24, který začíná na zpravodajském kanálu ve 20:00, kontinuální vysílání se pak na stejném kanálu bude věnovat významné technologické operaci v průběhu celé středy.

Celkové náklady České televize na druhou televizní digitalizaci byly vyčísleny na částku 1,3 miliardy. Jde konkrétně o investice i provozní náklady. V letošním roce vloží veřejnoprávní médium do přechodu 366 milionu korun, v příštím ji pak ještě přibližně o sto milionů navýší. „Starostům dotčených měst a obcí jsme odeslali již 1881 dopisů, dalších 4500 starostů oslovíme. Významně jsme posílili divácké centrum, asi čtyřnásobek běžného provozu. Zahájíme ještě provoz externího call centra,“ upozornil generální ředitel Petr Dvořák.

Česká televize aktuálně v obraze upozorňuje diváky piktogramem a běžící lištou na chystané vypnutí vysílačů Praha – Žižkov a Praha – Cukrák. Dvořák taktéž zmínil, že ukončení DVB-T se nevěnoval pouze hlavní kanál ČT 1 nebo zpravodajská stanice ČT 24, ale například i dětská stanice Déčko ve formě minipořadů, které byly zaměřeny na rodiny s dětmi. Generální ředitel si pochválil připravenost diváků v Praze. O přesném termínu vypnutí programů České televize ví již 73 % občanů.

Dobrou připravenost divák potvrdil také ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček. „Ve spolupráci s Českou televizí jsme skutečně udělali za poslední měsíce velký kus práce. 93 % populace ví, že se bude přecházet na vyšší a dokonalejší formát. Začátkem listopadu již bylo 60 % připraveno, a to jak ve formě nového televizoru nebo set-top boxu,“ uvedl Havlíček. Ministr opět apeloval na nutnost úpravy společných televizních antén, která může ve čtvrtek diváky překvapit. Diváků s individuálními anténami se tato povinnost netýká.

Spustit audio
autor: Lukáš Polák

Související