České Radiokomunikace zapojily u svého chystaného promokanálu signalizaci HbbTV
Podle předpokladů by mělo hybridní vysílání nabídnout informace související s přechodem na pozemní vysílání DVB-T2. Tiskovou konferenci k této problematice chystá operátor již na příští týden.
Start promokanálu „Nalaďte se na DVB-T2“ se blíží. Telekomunikační operátor České Radiokomunikace zapojil na jeho pozici signalizaci HbbTV, která je všeobecně známá pod lidovým označením červené tlačítko nebo červený bod. Tato skutečnost tak naznačuje, že firma bude u stanice nabízet nejen lineární, ale také nelineární obsah. V současné době se zde zatím nevysílá žádný obsah, takže po stisknutí červeného tlačítka na dálkovém ovladači se nic nestane.
České Radiokomunikace oznámily oficiální start svého promokanálu na středu 4. září, není však vyloučeno, že by k tomuto kroku mohlo dojít o něco dříve. Redakce našeho portálu vychází ze skutečnosti, že na úterý 3. září svolal operátor tiskovou konferenci věnovanou právě přechodu na technologii DVB-T2. Tematicky s ním budou svázány i aplikace dostupné právě přes HbbTV. Tematická televize, která odstartuje již příští týden bude dostupná ve standardním rozlišení v Regionální síti 8.
Informovat o novinkách v oblasti pozemního vysílání plánuje i konkurenční firma Digital Broadcasting. Ta požádala v uplynulých dnech vysílací radu o licenci pro promokanál „Televize přes anténu“. Operátor o novince zatím novináře oficiálně neinformoval.
Související
-
České Radiokomunikace spustily zkušební vysílání informačního kanálu „Nalaďte se na DVB-T2“
Ostrý start programu, jak napovídá zkušební vysílání, proběhne ve středu 4. září.
-
Česká televize finalizuje podobu informační kampaně k vypínání DVB-T, zaměří se na regiony
Z další informační kampaní plánuje Česká televize začít v září, aby měli diváci dostatečný čas se vybavit přijímači.
-
České Radiokomunikace získaly licenci pro svůj promokanál k DVB-T2
Spuštění informační televize je další snahou operátora udržet terestrickou platformu jako dominantní. Podle agenturních průzkumů ji stále využívá téměř 60 procent populace.