Další průzkum potvrdil dlouhodobou oblibu bezplatného televizního vysílání v Česku

12. červenec 2022

České Radiokomunikace dlouhodobě ve svých prezentacích upozorňují na roky trvající vysokou popularitu pozemního vysílání na našem trhu. Tuto skutečnost potvrdila letos opět i společnost Atmedia, která na základě svého dotazníkového šetření u téměř 4000 oslovených zjistila, že 44 % diváků nemá placenou televizi. Většina oslovených pak argumentuje tím, že nabídka pozemního vysílání je pro ně dostatečná.

Čtěte také

„Celkem 67 % diváků, jež neplatí za příjem televizních stanic, tvrdí, že jim stačí nabídka televizních stanic, které vysílají v pozemním digitálním vysílání a které tedy mohou sledovat zdarma,“ reagoval Pavel Müller, vedoucí průzkumu a marketingu ve společnosti Atmedia, na nejčastěji zmiňovaný důvod nevyužívání služeb operátorů placené televize. Zároveň ovšem upozorňuje, že tento důvod označilo méně neplatících diváků než před dvěma roky.

Stejně jako před dvěma roky je druhým nejčastěji uváděným důvodem neochota platit za televizní příjem. Ovšem zatímco v roce 2020 tento argument uvádělo 67 % diváků, kteří nemají placenou televizi, nyní je to 47 %.

„Tento výrazný pokles může naznačovat určitou změnu v uvažování neplatících diváků nad tím, zda za televizní obsah platit či neplatit,“ doplnil Müller. Společnost atmedia aktuálně zajímá nejvíce, jak se na ochotě platit za televizní obsah podepíše vysoká míra inflace v dalších měsících. 36 % diváků sledujících pouze volně šířené stanice tvrdí, že placená televize je drahá. atmedia realizovala průzkum formou dotazníku na vzorku 3939 lidí.

autor: lukpo
Spustit audio

Související