Discovery převezme za více než 320 miliard vlastníka kanálů Travel a Food Network

31. červenec 2017
Americké dolary

„Scripps je jednou z nejlepších světových mediálních společností s bohatým obsahem, silnými značkami a řadou populárních formátů,“ uvedl David Zaslav, prezident a generální ředitel Discovery Communications.

Společnost Discovery Communications převezme do začátku roku 2018 za 14.6 miliardy amerických dolarů, tedy přibližně 324 miliardy korun, společnost Scripps Networks Interactive. Firma působí prostřednictvím stanic Travel Channel, Food Network a Fine Living také v České republice a na Slovensku. Discovery relativně nedávno dokončila za podobně astronomickou částku koupi panevropských kanálů Eurosport a všech digitálních aktivit, které pod ně patří.

„Jde o novou vzrušující kapitolu pro Discovery. Scripps je jednou z nejlepších světových mediálních společností s bohatým obsahem, silnými značkami a řadou populárních formátů. Naše podnikání je o skvělých příbězích, autenticitě a vášnivých fanoušcích. Díky Scripps plánujeme tvořit silnější, flexibilnější a dynamičtější obsah s globálním zásahem, který bude plně optimalizován a zhodnocen v jednotlivých sítích, produktech a službách v každé zemi po celém světě,“ uvedl David Zaslav, prezident a generální ředitel společnosti Discovery Communications.

Pod společnou značkou plánují Discovery a Scripps vyprodukovat ročně osm tisíc hodin unikátního obsahu. V USA bude mít kombinovaná společnou obou podniků téměř dvacetiprocentní podíl v oblasti placené televize, které stojí na reklamě. Do portfolia Discovery patří například stanice Discovery Channel, TLC, Investigation Discovery, Animal Planet, Discovery Science nebo Turbo Xtra. Kromě jiného je Discovery prostřednictvím Eurosportu také majitelem vysílacích práv pro nadcházející olympijské hry v letech 2018 až 2024. Sublicence pak prodává jednotlivým vysílatelům, například České televizi.

Spustit audio
autor: Lukáš Polák
  • Televize