Do DAB+ mohou vstoupit Hitrádio 90, Český Blaník, Oldies rádio i Rock Radio

19. červen 2025

Společnost Media Bohemia získala od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání nové licence pro zemské digitální vysílání. Rozhodnutí se týká celkem 16 stanic, mezi nimiž jsou i značky jako Rock Radio, Hitrádio 90, Oldies rádio nebo Český Blaník. Licence platí po dobu osmi let a vztahují se na jednotlivé kraje nebo na celé území ČR.

Čtěte také

Největší změnou je možnost celoplošného šíření některých stanic, které byly dosud dostupné pouze regionálně, případně pouze online. Celoplošně je tak možné šířit i digitální klony jako Hitrádio 90, Český Blaník, Oldies rádio nebo Helax. Rada rozhodla v souladu se zákonem 231/2001 o rozhlasovém a televizním vysílání a správním řádem. Licence jsou uděleny standardně na dobu osmi let.

Licence byly uděleny těmto 16 programům:

  • Hitrádio North Music – Ústecký a Liberecký kraj

  • Hitrádio Černá Hora – Královéhradecký a Pardubický kraj

  • Hitrádio City (Jih) – Jihomoravský a Zlínský kraj

  • Hitrádio FM Plus – Plzeňský a Karlovarský kraj

  • Hitrádio Faktor – Jihočeský kraj

  • Hitrádio City (Praha) – Praha a Středočeský kraj

  • Hitrádio Contact – Liberecký kraj

  • Hitrádio Orion – Moravskoslezský a Olomoucký kraj

  • Hitrádio Vysočina – Kraj Vysočina

  • HELAX – celoplošné vysílání (celá ČR)

  • Fajn radio – celoplošné vysílání (celá ČR)

  • Rádio Blaník – celoplošné vysílání (celá ČR)

  • Český Blaník – celoplošné vysílání (celá ČR)

  • Oldies rádio – celoplošné vysílání (celá ČR)

  • Hitrádio 90 – celoplošné vysílání (celá ČR)

  • Rock Radio – celoplošné vysílání (celá ČR)

Čtěte také

Rozdělení digitální distribuce bude probíhat mezi dva operátory – České Radiokomunikace a RTI cz. To by mělo zajistit širší pokrytí i dostupnost jednotlivých stanic ve většině domácností v rámci Česka. Zavedení do praxe se očekává postupně během následujících měsíců. Zkušební vysílání by mělo začít v červenci.

Podle aktuálního rozhodnutí se tak digitální éter v Česku dále rozšíří o celou řadu známých značek, které byly dosud k dispozici především na FM pásmu nebo pouze online. Tento krok je součástí širší digitalizační strategie domácího rozhlasového trhu, byť někteří komerční vysílatelé vidí svou budoucnost spíše na internetu.

autor: lukpo
Spustit audio

Mohlo by vás zajímat