Experti hledali odpověď na budoucnost rozhlasového vysílání v Německu

14. květen 2018
V Německu začíná nová marketingová kampaň na podporu DAB+.

Němci nemají zatím jasno v tom, kdo udělá rozhodující krok vedoucí k digitalizaci rádia. Otázkou je i financování celého procesu, které je rozhodující.

V rámci odborné konference Medientage Mitteldeutschland, která se konala konce dubna v Lipsku, hledali němečtí experti odpověď na otázku, jaká je budoucnost rozhlasového vysílání, respektive, zdali je touto budoucností technologie DAB+. Jasnou odpověď ale tato konference podle očekávání nepřinesla. Přesto, že DAB+ se jeví jako velmi perspektivní, byl označen za „stále neznámé dítě“, a to vzhledem k jeho stáří a perspektivě pro následující roky.

„DAB+ byl zpočátku politickým rozhodnutím, takže podpora technologické změny byla oprávněná. Společnosti jsou ochotny investovat část rozvoje do DAB+, ale budoucnost je nejistá, protože není rozhodnuto, zdali DAB+ bude skutečně úspěšný, případně zdali se jedná o konečnou technologii pro rozhlasové vysílání,“ konstatoval Nico Nickel ze společnosti Regiocast, která je na německém trhu vlastníkem řady rozhlasových stanic a servisních firem spojených zejména s podnikáním v oblasti médií.

Stephan Ory z Asociace soukromých vysílatelů vidí DAB+ jako jednu z možných budoucích cest, kterou se lze v oblasti rozhlasového vysílání vydat. Další možností jsou chytrá zařízení, jako je například hlasový asistent Alexa, nebo mobilní aplikace. Požadavek privátních vysílatelů na financování přesunu z analogového pásma VKV do DAB+ označil Ory jako zcela legitimní. S jeho slovy souhlasil i šéf durynského regulátora Jochen Fasco, který doslova uvedl, že: „bez finanční podpory se digitalizace rádia nikam nepohne“. V rámci diskuse v tuto chvíli panují neshody o tom, kdo by měl rozhodující kroky k digitalizaci rádia v Německu udělat.

Spustit audio
autor:Lukáš Polák
  • Rádio
  • digitální rádio