Každá pátá domácnost už má televizor připojený k internetu, vede sledování videa

14. srpen 2017

Zaváděcí výzkum pro nový Projekt crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu byl realizován v první polovině roku 2017 na vzorku 15.199 domácností a 33.728 jejich členů.

Popularita klasických televizorů je v českých domácnostech prozatím neotřesitelná. Její vlastnictví deklaruje 95 % z nich a téměř každá pátá domácnost už má tuto obrazovku připojenou k internetu. Ukázaly to výsledky Zaváděcího výzkumu 2017, který zajišťuje společnost Nielsen Admosphere pro Asociaci televizních organizací (ATO) jako nedílnou součást peoplemetrového projektu.

Zaváděcí výzkum pro nový Projekt crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu byl realizován v první polovině roku 2017 na vzorku 15.199 domácností a 33.728 jejich členů. Druhou nejčastější obrazovkou v českých domácnostech je notebook nebo počítač, který najdeme v 7 z 10 domácností, a třetí pak smartphone, jenž už je ve více než polovině z nich. Popularita elektroniky roste pochopitelně zejména v období Vánoc, kdy se stává oblíbeným dárkem pro naše blízké.

Zaváděcí výzkum 2017 - Vybaveni domacnosti

Výzkum Nielsen Admosphere stvrzuje dominantní postavení televize v kategorii času, který s ní trávíme. Ukazuje se, že videoobsah na ní denně sledujeme v průměru 3 hodiny 16 minut. Z toho jsou 3:08 minut věnované sledování živého televizního vysílání a archivů televizních stanic a jen 8 minut tvoří sledování jiných videí – z internetu nebo nahraných na záznamové zařízení. Žádná další „obrazovka“ se tak ve sledování videoobsahu nemůže televizi ani zdaleka rovnat: na notebooku nebo počítači, které jsou druhými nejčastějšími zařízeními využívanými k této činnosti, sledujeme videa průměrně 8 minut denně. Na smartphonu jsou to pak už jen 2 minuty a na tabletu 1 minuta denně.

Zaváděcí výzkum 2017 - Čas sledování videoobsahu
autor: lukpo
Spustit audio