Lifestylový kanál MTV přešel na širokoúhlý formát, MTV Music 24 zůstává původní

1. březen 2016

Od listopadu 2009 do prosince 2013 působila v České republice lokální verze MTV, která však byla nakonec zrušena.

Lifestylový a hudební kanál MTV Europe, který je dostupný v nabídkách kabelových a satelitních operátorů v České republice i na Slovensku, začal vysílat v širokoúhlém obrazovém formátu 16:9. Změna nastala podle pozorování redakce webu Digitální rádio několik sekund po jedenácté hodině dopolední, a to u seriálu Plain Jane uváděného na našem trhu jako Šance na lásku. Na novinku se mohli operátoři placených služeb připravit. Společnost Axocom, která stanici v obou zemích bývalé federace zastupuje, změnu oznámila 25. ledna. Stanice MTV Music 24, která nabízí proud klipů bez reklamy, zůstává nadále ve formátu 4:3.

Společnost Viacom, která je provozovatelem MTV Europe, na českém trhu provozuje také kanály MTV Hits, MTV Dance, MTV Rocks, VH1 a VH1 Classic. Její nabídku pak doplňují dětské kanály Nickelodeon HD, Nickelodeon a Nick Junior. Diváci, kteří sledují dění na poli digitální televize dlouhodobě, si jistě vzpomenou na to, že v České republice vysílala lokalizovaná verze programu MTV. Od 29. listopadu 2009 do 31. prosince 2013 ji provozoval skrze společnost CET 21 vlastník TV Nova, firma CME. Po uplynutí tohoto období se rozhodla firma licenci na provozování kanálu neprodloužit a na český a slovenský trh se tak vrátila po letech stanice MTV Europe. Stejný krok nastal i v Maďarsku.

autor: lukpo
Spustit audio