Majitele chytrých televizorů zahltila před Vánocemi nechtěná reklama
Inzerenti mají nyní například možnost vkládat videospot do datového toku, který se přehraje ve chvíli, kdy je přepnuto na danou televizní stanici.
Majitelé televizorů a set-top-boxů s podporou standardu HbbTV, které jsou připojeny k internetu, zahltila několik týdnů před vánočními svátky nechtěná reklama. Hybridní vysílání se stalo pro řadu firem zajímavým novým inzertním formátem. Tato skutečnost však může mít neblahý efekt na využívání technologie. Pokud bude reklamy v hybridním vysílání přebytek, uživatelé přestanou HbbTV využívat – odpojí si například přijímač od internetu.
Inzerenti mají nyní například možnost vkládat videospot do datového toku, který se přehraje ve chvíli, kdy je přepnuto na danou televizní stanici. Až poté, co se reklama přehraje, objeví se na obrazovce známé červené virtuální tlačítko, po jehož stisknutí se na obrazovce objeví menu s aplikacemi. Přítomnost videoreklamy registrovala redakce webu Digitální rádio na kanálech Óčko a Óčko Gold, aplikace firem pak na Primě. Na Black Friday tu lákala Alza.cz, další dvě aplikace patřily jiným inzerentům. Do tohoto výčtu pak navíc nepočítáme ještě Prima letáky.
FTV Prima si nasazení nového reklamního formátu pochvaluje. „Na testovacích kampaních, které jsme realizovali ještě před spuštěním samotné aplikace, jsme si ověřili, že o prohlížení letáků mají uživatelé zájem. Průměrně si návštěvník za jednu návštěvu aplikace prostuduje dvacet stránek letáku, celkový strávený čas v aplikaci je přibližně dvě minuty,“ uvedl Petr Hatlapatka, vedoucí online prodeje obchodního zastupitelství FTV Prima Media Club. Klient může do svého letáku lákat návštěvníky i dalšími mediálními kampaněmi na HbbTV, čímž se zvyšuje počet těch, kteří si jeho leták prohlédnou.