Německá komerční rádia zdůrazňují posilování internetu, ARD spíše kritizují

4. květen 2016

Komerční vysílatelé nicméně přiznávají, že poslech rádia prostřednictvím internetu znamená i dodatečné poplatky za data.

Jaký je postoj německých komerčních rádií k budoucnosti rozhlasového vysílání? Stanice zejména zdůrazňují rostoucí roli mobilního internetu. Tím se ostatně neliší od komerčních hráčů i na českém trhu. Oficiální stanovisko zveřejnila platforma Verband Privater Rundfunk und Telemedien (VPRT) na svých webových stránkách. „Mobilní internet se stává důležitým prostředníkem pro poslech rádia. V současné době je v zemi k dispozici 7,2 miliardy mobilních zařízení, což je výrazně více, než kolik má Německo obyvatel. Smartphone má v současné době 84 % Němců ve věku od 14 do 29 let. V roce 2012 to bylo pouhých 35 %,“ konstatuje zpráva.

Mobilní zařízení se stávají podle VPRT důležitou součástí života, když například umožňují i provádění platebních transakcí. Tento vývoj tedy ukazuje na důležitou roli rádia na této platformě. Komerční vysílatelé nicméně přiznávají, že poslech rádia prostřednictvím internetu znamená i dodatečné poplatky za data. V tomto směru zároveň ale očekává zlepšení situace. Výhodou je také zvyšující se počet bezdrátových sítí wifi. V tiskové zprávě je zmíněna také rostoucí role konkurenčního prostředí, které dle vysílatelů vytváří veřejnoprávní rozhlas ARD. Stát by měl být zejména opatrný v podpoře technologie DAB+ a možném ohrožení rovnováhy mezi komerční a veřejnoprávní sférou.

autor: lukpo
Spustit audio