Nová specifikace digitálního vysílání umožní zacílit reklamu i pro starší televizní přijímače

23. únor 2021

Řídící výbor konsorcia DVB schválil na svém posledním zasedání novou verzi specifikace DVB-TA, která umožní zobrazit cílenou reklamu i na set-top boxech, které nejsou připojené k internetu. Tuto novinku umožní vložení takzvaného vodoznaku, který může procházet skrze technologie operátora dané sítě.

Označení DVB-TA je zkratkou Targeted Advertising, tedy cílené reklamě. Nový standard byl publikován v takzvané Modré knize DVB 14. prosince loňského roku a přináší inzerentům nové možnosti oslovení publika. Vložení vodoznaku je však novinkou, která přichází se specifikací BlueBook A178-1r1.

V oblasti cílené reklamy je aktivní zejména společnost FTV Prima, která na svých kanálech tuto možnost využívá prostřednictvím technologie HbbTV, takzvané virtuální červené tlačítko. Nová specifikace je založena na lineárním vysílání.

Zcela novou specifikací je pak DVB Home Broadcast, zkratka DVB-HB. Díky této technologii bude možné na chytrých mobilních telefonech, tabletech nebo hardwarových zařízeních s HDMI (dekódovací klíče) umožnit přístup k přenášenému obsahu prostřednictvím IP rozhraní.

Následně je možné obsah díky DVB-HB dále distribuovat v televizní kvalitě na klasický přijímač, a to v obrazové i zvukové kvalitě pro set-top box nebo televizor odpovídající. Novou službu by mohly uvítat například pohostinství nebo hotely.

autor: lukpo
Spustit audio

Související