Povědomí Poláků o „červeném tlačítku“ je malé, přiznává asociace, pomohla by informační kampaň
Asociace Cyfrowa Polska varuje před tím, aby vysílatelé nevyužívali ve vysoké míře tuto technologii pro reklamní účely. Mohlo by to odradit diváky natolik, že by si danou funkci v televizoru nebo set-top boxu vypnuli.
V souvislosti s chystanou novelou zákona, díky které bude možné v sousedním Polsku prodávat pouze přijímače schopné přijímat pozemní vysílání DVB-T2, se zvedla vlna kritiky od asociace Cyfrowa Polska (Digitální Polsko). Organizace mimo jiné konstatuje, že znalosti tamních obyvatel o hybridním vysílání HbbTV, takzvaném virtuálním červeném tlačítku, je nízká a měla by proto v tomto směru proběhnout informační kampaň, která zároveň upozorní na to, co může technologie HbbTV divákům přinést.
Asociace ale zejména kritizuje rychlost, s jakou mají být nové přijímače dodány na trh. Jako optimální termín navrhuje 1. červen příštího roku. „Pokud provozovatelé vysílání začnou používat hybridní televizi ve své nejjednodušší formě, tj. reklamě, nová služba odradí spotřebitele,“ varuje Cyfrowa Polska. Z tohoto důvodu je nutné, aby byla stanovena určitá pravidla, která bude vysílateli dodržována. Technologie je velmi populární také na našem trhu. U svých programů ji využívá Česká televize i Český rozhlas.
Související
-
Červené tlačítko, technologie HbbTV, slaví 10 let. Pro řadu diváků změnila „navždy“ konzumaci obsahu
Zatímco v DVB-T byli diváci odkázáni na program, který právě na dané stanici běží, díky službám spojeným s červeným tlačítkem mohli začít přistupovat k televizním archivům.
-
HbbTV: Česká televize připravila novou verzi iVysílání pro dětské diváky
Vizuálně je dětská verze iVysílání podobná té klasické, zároveň je ale menším divákům plně přizpůsobena.
-
Stanice TV Noe+ odstartuje 1. července, dostupná bude přes červené tlačítko HbbTV
Hybridní vysílání bude k dispozici v multiplexech Českých Radiokomunikací a také prostřednictvím satelitu Astra 3B na pozici 23,5 stupně východně.