Povědomí Poláků o „červeném tlačítku“ je malé, přiznává asociace, pomohla by informační kampaň

28. srpen 2020

Asociace Cyfrowa Polska varuje před tím, aby vysílatelé nevyužívali ve vysoké míře tuto technologii pro reklamní účely. Mohlo by to odradit diváky natolik, že by si danou funkci v televizoru nebo set-top boxu vypnuli.

V souvislosti s chystanou novelou zákona, díky které bude možné v sousedním Polsku prodávat pouze přijímače schopné přijímat pozemní vysílání DVB-T2, se zvedla vlna kritiky od asociace Cyfrowa Polska (Digitální Polsko). Organizace mimo jiné konstatuje, že znalosti tamních obyvatel o hybridním vysílání HbbTV, takzvaném virtuálním červeném tlačítku, je nízká a měla by proto v tomto směru proběhnout informační kampaň, která zároveň upozorní na to, co může technologie HbbTV divákům přinést.

Asociace ale zejména kritizuje rychlost, s jakou mají být nové přijímače dodány na trh. Jako optimální termín navrhuje 1. červen příštího roku. „Pokud provozovatelé vysílání začnou používat hybridní televizi ve své nejjednodušší formě, tj. reklamě, nová služba odradí spotřebitele,“ varuje Cyfrowa Polska. Z tohoto důvodu je nutné, aby byla stanovena určitá pravidla, která bude vysílateli dodržována. Technologie je velmi populární také na našem trhu. U svých programů ji využívá Česká televize i Český rozhlas.

autor: lukpo
Spustit audio

Související