Průzkum GfK: 63 procent uživatelů internetu má placenou televizi, roste IPTV

IPTV set-top box Arris VIP 4205

Nedávný průzkum Nielsen Admosphere přidělil pozemní televizi 60% podíl, u konkurenční agentury je to o necelých deset procent méně. Na posilování internetové televize se shodují oba průzkumy.

63 procent internetové populace v České republice, tedy lidí, kteří mají možnost využívat internet, využívá některou placenou televizní nabídku. Vyšlo to z průzkumu agentury GfK, který byl realizován od 25. října do 5. listopadu na reprezentativním vzorku jedné tisícovky respondentů. Stejně jako Nielsen Admosphere, která terestrické platformě přisuzuje 60% podíl na trhu, také GfK tvrdí, že pozemní vysílání dominuje, a to s hodnotou 51 %. Lidé možnost volného příjmu využívají spolu s placenými službami. 

Výzkum českého televizního trhu dle společnosti GfK - říjen/listopad 2019

Nedávný průzkum agentury Nielsen, který byl prezentován v rámci odborné konference Innovation Day, vzbudil poměrně velké překvapení. V kategorii placených videoték přisoudil službě HBO GO s videem na vyžádání (VOD) pouhé jedno procento podílu na trhu. Zástupci placených služeb se naopak v kuloárech shodují, že podíl VOD prémiového kanálu by měl být větší. Dle průzkumu GfK považuje příjem DVB-T/T2 za hlavní způsob sledování televize 39 % internetové populace. Podíl placené televize se pohybuje okolo 60 %.

Tím, že podíl internetové televize (IPTV) roste, se netají ani zástupci Českých Radiokomunikací. Podle Marcela Procházky, ředitele pro regulaci, bude IPTV posilovat na úkor satelitní televize. „Se zlepšující se datovou infrastrukturou roste také dostupnost internetové televize. Ta oproti satelitnímu příjmu nabízí řadu atraktivních funkcí, jako jsou přístup do archivu odvysílaných pořadů nebo možnost přeskakování reklam. Tyto atributy placené televize jsou uživateli vnímány jako velmi atraktivní,“ uvedl mimo jiné Šimon Fiala, Senior Consultant GfK.

Spustit audio
autor: Lukáš Polák

Související