René Zavoral pro deník Metro: V oblasti DAB+ se potýkáme zejména s osvětou

23. říjen 2020

Český rozhlas plánuje na listopad a prosinec velkou informační kampaň tak, aby stihl předvánoční trh. Multiplex ČRo DAB+ již pokrývá od tohoto podzimu 95 procent populace, posluchači v něm mohou naladit analogové i čistě digitální stanice.

Velkým problémem v oblasti digitálního rádia DAB+ je v Česku zejména jeho malá neznalost. V rozhovoru pro dnešní Magazín deníku Metro to uvedl generální ředitel veřejnoprávního rozhlasu René Zavoral. „Jediné, s čím se musíme potýkat, je osvěta. Vysvětlit posluchačům, proč má smysl si pořídit nové digitální rádio, které má příjem DAB+,“ konstatoval Zavoral a potvrdil již dříve vyřčené: „Závěr letošního roku proto chceme věnovat masivní kampani k podpoře digitálního vysílání.“ Český rozhlas tak chce stihnout předvánoční trh.

Podle Zavorala by ideálním cílem informační kampaně měli být lidé, kteří ho koupí svým rodičům nebo prarodičům jako dárek pod stromeček. Zavádění DAB+ do automobilů výrazně pomohl samotný průmysl a nařízení Evropské komise formou směrnice, kterou bude nutné do konce roku implementovat i do české legislativy. Český rozhlas pokrývá v současné době signálem multiplexu ČRo DAB+ 95 procent populace. Majitelé digitálních rádií si tu mohou naladit jak doposud pouze analogové celoplošné stanice, tak i speciální programy.

Generální ředitel Českého rozhlasu potvrdil, že se nic nemění ani na startu stanice Radiožurnál Sport, který byl odložen z důvodu již několik měsíců trvající pandemie koronaviru a tím pádem přesunu olympijských her na příští rok. „Přípravy běží, dokonce jsme využili čas k dobudování určitých věcí u nás ve studiích. Stanice nebude příliš nákladná, protože chceme využít i stávající zázemí včetně kvalitních lidí. Stanice je koncipována s rozpočtem dvanáct milionů korun ročně,“ uvedl Zavoral. Připravuje se i stanice „Senior“.

autor: lukpo
Spustit audio

Související