Seznam.cz má velké plány s hybridním vysíláním HbbTV, změny souvisí s novým videoportálem

27. březen 2019

Seznam chce využít možnosti barevných tlačítek, s nimiž už má zkušenosti například Česká televize. Párování uživatele s účtem bude probíhat pomocí QR kódu.

Česká internetová jednička Seznam.cz chystá řadu změn a novinek na platformě hybridního vysílání HbbTV, tedy pro majitele televizorů a set-top boxů s podporou této technologie, které jsou připojené k internetu. Diváci je budou moci sledovat v rámci Televize Seznam v celoplošném multiplexu 3 a u dalších operátorů. Vše souvisí s videoportálem Televizeseznam.cz, jehož spuštění dnes zástupci firmy oznámili na neformálním setkání s novináři. Beta verze portálu bude v průběhu zítřka k dispozici na adrese beta.televizeseznam.cz, jeho oficiální spuštění proběhne koncem dubna.

Uživatelé najdou na novém portálu veškerý videoobsah generovaný Seznamem, tedy nejen jeho celoplošnou televizí, ale také redakcí Seznam Zprávy, dále půjde o výběr ze Stream.cz a webů Proženy.cz, Garáž.cz, Novinky.cz, Super.cz a Sport.cz. Vybraná videa dostupná ve videoportálu se budou zároveň propisovat do tzv. feedu na domovské stránce Seznamu, jejíž funkcionality plánuje Seznam.cz i v letošním roce intenzivně rozvíjet. Všechny redakce obsahových služeb budou i po spuštění videoportálu fungovat stejně jako doposud.

Seznam.cz plánuje spuštění nového portálu ve třech fázích. Hned v té první bude mít uživatel k dispozici jak původní, tak případně i převzatá videa od partnerů. Důležitou roli sehraje personalizace. Synchronizace aplikace s hybridním portálem na obrazovce televizoru bude probíhat pomocí QR kódu. Uživatel bude mít k dispozici playlisty s rozkoukanými videi, historií zhlédnutých videí a také videa uložená k přehrání na později. Postupně bude systém schopný rozpoznat preference uživatelů a začne jim nabízet obsah, který je pravděpodobně zajímá.

Televizi Seznam, respektive celé společnosti Seznam.cz, se na platformě HbbTV otvírají obrovské možnosti. Zástupci firmy redakci portálu Digitální rádio přiblížili, že chtějí využívat například možnosti barevných tlačítek, s nimiž má bohaté zkušenosti Česká televize. Diváci sportovních přenosů si jistě vzpomenou na nasazení „modrého bodu“ v průběhu hokejového šampionátu nebo MS ve fotbale. Seznam může této funkcionality využít při bonusových materiálech, případně přímých přenosech, které nebudou k dispozici v lineárním vysílání.

autor: lukpo
Spustit audio

Související