Soutěž na kampaň k digitalizaci byla zrušena

21. září 2006

Ministerstvo informatiky zrušilo soutěž na podobu kampaně k digitálnímu televiznímu vysílání. V nejbližší době mělo přitom oznámit, která ze zúčastněných společností obdrží 80 milionů korun na první fázi kampaně. Důvodem k zastavení kampaně jsou zářijové rozsudky Městského soudu, který zrušil vydání digitálních licencí, a také odložení finální podoby technického plánu přechodu. UVNITŘ: CELÉ ZNĚNÍ TISKOVÉ ZPRÁVY MI ČR

"Zářijové rozsudky soudů, které zrušily rozhodnutí Rady pro rozhlasové a televizní vysílání o udělení nových digitálních licencí pro televizní vysílání, jsou významným zásahem do procesu přechodu. Současně dosud nebyly dokončeny práce na definitivní podobě Technického plánu přechodu na digitální vysílání, který má být předložen vládě do konce tohoto roku," oznámilo ministerstvo v tiskové zprávě.

O tom, kdy, kde, jak a zda vůbec nějaká kampaň proběhne, se podle stejné tiskové zprávy rozhodne "v dalším období v návaznosti na řešení uvedených problémů". Zatím není ani jisté, kdy se o důležité změně v televizním vysílání dozvědí od státu obyvatelé Domažlicka, kde by mělo být digitální vysílání zahájeno už začátkem listopadu.

Tisková zpráva Ministerstva informatiky ČR

Přechod na digitální vysílání je velmi náročným procesem, který je v České republice koordinován vládou. Na jaře 2006 byla vládou schválena Koncepce rozvoje digitálního televizního vysílání v ČR, na kterou navazovalo projednávání a schválení usnesení ze 17. května 2006 k institucionálnímu zabezpečení Koncepce, které mimo jiné vzalo na vědomí základní principy informační a komunikační kampaně k rozvoji digitálního vysílání v České republice. Digitalizace televizního vysílání přinese občanům rozšíření programové nabídky, zlepšení technické kvality vysílání či možnost využívání doplňkových služeb. Zářijové rozsudky soudů, které zrušily rozhodnutí Rady pro rozhlasové a televizní vysílání o udělení nových digitálních licencí pro televizní vysílání, jsou významným zásahem do procesu přechodu. Současně dosud nebyly dokončeny práce na definitivní podobě Technického plánu přechodu na digitální vysílání, který má být předložen vládě do konce tohoto roku.

Tyto skutečnosti a požadavek na efektivní využití dosud vyčleněných finančních prostředků ze státního rozpočtu vedou Ministerstvo informatiky jakožto zadavatele ke zrušení soutěže o návrh "INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ KAMPAŇ K PŘECHODU NA DIGITÁLNÍ VYSÍLÁNÍ V ČESKÉ REPUBLICE - SOUTĚŽ O NÁVRH KREATIVNÍHO KONCEPTU KAMPANĚ A O NÁVRH REALIZACE I. ETAPY KAMPANĚ" v souladu s ustanovením čl. 8 odstavce 1 Soutěžních podmínek a ustanovením § 108 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách.

Ministerstvo informatiky chápe informační a komunikační kampaň jako nedílnou a nutnou součást procesu přechodu na digitální televizní vysílání a uvědomuje si její význam pro občany ČR, kterým tato kampaň umožní získat všechny potřebné informace pro úspěšný a bezproblémový přechod k digitálnímu televiznímu vysílání. V dalším období se rozhodne, v návaznosti na řešení uvedených problémů, o konkrétní podobě informační a komunikační kampaně a souvisejících aktivit tak, aby se proces digitalizace v žádném případě nezastavil.

autor: Filip Rožánek
Spustit audio