Stoprocentní pokrytí populace DAB+ nemá smysl, nebylo by to ekonomické, říká klíčový německý manažer
Erwin Linnenbach vnímá spuštění druhé celoplošné rozhlasové sítě jako jedinečnou příležitost pro vstup nových hráčů zejména na trh s reklamou. V době koronavirové pandemie navíc pozice rozhlasu logicky posilovala. Spuštění nové sítě proto není důvod zpomalovat nebo zastavovat.
Celoplošné pokrytí digitálního rádia DAB+ v rozsahu 100 % území nebo populace nedává ekonomický smysl. V rozhovoru pro portál Medienpolitik.net to uvedl Erwin Linnenbach, výkonný ředitel společnosti National German Radio, která realizuje u našich západních sousedů spuštění druhého celoplošného rozhlasového multiplexu. Podle Linnenbacha ani žádný z hráčů, jež se do této sítě, nebude o takové pokrytí usilovat. „V určitém okamžiku už prostě nemá z ekonomického hlediska smysl pokrývat poslední kout Německa,“ sdělil manažer.
Erwin Linnenbach nicméně vnímá spuštění druhé celoplošné rozhlasové sítě jako jedinečnou příležitost pro vstup nových hráčů zejména na trh s reklamou. Od října už budou mít posluchači v Německu na celoplošné úrovni k dispozici tři desítky veřejnoprávních a soukromých stanic na platformě DAB+. „Programovou nabídku považuji za velmi zajímavou, navíc se v ní objeví řada nových formátů,“ konstatoval Linnenbach, který spuštění sítě během „korony“ vnímá jako velmi dobrý krok, protože rozhlas v tomto období výrazně posílil.
Související
-
Nalaďte si Toggo Radio, budoucího člena v rodině druhé německé celoplošné sítě DAB+
Dětskému posluchači bude přizpůsobeno už ranní vysílání, proto bude mít tento blok čtyři hodiny se začátkem v 6:30 a koncem v 10:30.
-
Němci postupují ukázkově. Druhý celoplošný rozhlasový multiplex dostane vlastní reklamní zastoupení
Zásah nové digitální platformy tak bude větší, než kdyby jednotliví hráči postupovali samostatně.
-
Druhý celoplošný DAB+ multiplex obsadí v Německu Antenne Bayern i Rock Antenne, přijde dětské rádio
V současné době je v multiplexu obsazeno již čtrnáct ze šestnácti programových pozic.