Streamingové audio služby měly loni v Česku už přes 1,3 milionu předplatitelů
Obliba streamingových audio služeb, jako jsou Spotify, Deezer nebo Apple Music, rok od roku roste. Vyplývá to z Výroční zprávy trhu Mezinárodní federace hudebního průmyslu za rok 2021. Platících zákazníků některé z této online platforem bylo loni 1,35 milionu.
Čtěte také
Celkové příjmy tuzemského hudebního průmyslu loni vzrostly o 19,5 procenta na 1,428 miliardy Kč. Hlavním tahounem trhu byly streamingové služby, které v roce 2021 zaznamenaly nárůst o 37 procent. V úterý to uvedla Česká národní skupina Mezinárodní federace hudebního průmyslu (ČNS IFPI).
Příjmy z digitálních prodejů, kam vedle streamingu patři i stahování, vzrostly ve srovnání s předchozím rokem o 35 procent na 808 milionů Kč. Jejich poměr k prodeji fyzických nosičů byl 79 ku 21. Příjmy ze stahování představují pouze 2,5 procenta z celkového objemu digitálních prodejů. Pokles o 15 procent na 355 milionů korun zaznamenaly příjmy z provozovacích práv, vyplývá z dat.
Čtěte také
Růst streamingu je podle nich stabilním organickým jevem, který je zapříčiněný snadnou dostupností služeb a jejich příznivou cenovou politikou. V České republice jsou dostupné všechny velké streamingové služby jako je Spotify, Apple Music, YouTube Music, Deezer nebo Amazon Music.
Počty platících uživatelů streamingových služeb se zvýšily o 350 tisíc uživatelů. „V současnosti se ocitáme ve fascinující době, kdy růst a inovace přetváří ekosystém hudebního sektoru. Dalších 350 tisíc předplatitelů za loňský rok je skvělé číslo, které zvedá penetraci trhu placeným streamingem už na 13 procent. Taktéž objem novinkové produkce, jak zahraniční, tak i domácí, dosahuje úrovně v minulosti nepředstavitelné,“ uvedl Tomáš Filip z Universal Music.
Čtěte také
Růst o 12 procent na 219 milionů korun zaznamenal segment prodeje fyzických nosičů. Prodej CD nosičů tvořil 55 procent prodejů a prodej vinylových desek 42 procent tohoto segmentu trhu. Prodeje vinylových desek zaznamenaly meziroční nárůst o 35 procent, což podle odborníků ukazuje jejich setrvalou oblibu u specificky vyprofilované části veřejnosti.
Kompletní zprávu IFPI si můžete stáhnout zde.
Související
-
Streamingová služba Spotify nabídne přehrávání podcastů s videem i přímo v televizorech
Streamingová služba Spotfiy začala v loňském roce u vybraných podcastů nabízet nejen samotné audio, ale také video.
-
Hudební streamingová služba Tidal pronikla k dalšímu velkému výrobci televizorů
V televizorech značky LG se objevila dlouho očekávaná aplikace pro streamingovou službu Tidal.
-
Streamingová služba Spotify představila novou verzi přehrávače pro chytré televize
Nový přehrávač dává na pozadí interpreta právě hrané skladby. Uživatel už nevidí odehrané a následující písničky nebo podcasty.