Ve Velké Británii se čím dál tím víc prosazují chytré reproduktory, Radioprojekt zatím tento fenomén nesleduje
Britská média si v souvislosti s aktuálními výsledky popularity tamních rozhlasových stanic všímají čím dál tím větší rostoucí popularity tzv. chytrých reproduktorů. Tato hodnota v současné době dosahuje 53 % posluchačů na úrovni týdenních dat. 22 % z těchto oslovených pak uvádí, že smart reproduktory využívá na denní bázi.
„Tyto nejnovější údaje jsou důležitou připomínkou toho, že chytré reproduktory mění způsob, jakým je rádio konzumováno. To jen posiluje argumenty pro legislativu zajišťující zaručený přístup k rádiu pro posluchače na všech platformách,“ uvedl při této příležitosti Matt Payton, generální ředitel průmyslové orgánu Radiocentre zastupujícího aktivity komerční stanic. Paytona citovala mimo jiné portál Media-leader.
Šéf průmyslové aktivity Radiocentre dále doplnil, že nadále bude rozhlasová branže spolupracovat na tom, aby došlo k zakotvení problematiky chytrých zařízení v rámci připravovaného zákona o médiích. České měření poslechovosti Radioprojekt zatím tento fenomén nesleduje (viz prezentace, strana 34). Povzbudivý je nicméně růst popularity DAB+, který je aktuálně na hodnoty poslechu 14 %. Ve Velké Británii je to 65 %, jde ovšem o hodnotu, která tu udává „populaci vlastnící DAB přijímač nebo přístup k této technologii“.
Související
-
Hudební služba YouTube Music přišla s vylepšením streamingu na chytré reproduktory
YouTube Music, streamingová služba, kterou získají zdarma předplatitelé tarifu YouTube Premium...
-
Nest Mini je nejprodávanějším chytrým reproduktorem, následuje HomePod Mini
S pěti miliony kusů byl nejprodávanějším chytrým reproduktorem ve III. čtvrtletí loňského roku z globálního pohled Nest Mini od Googlu.
-
Poslech rádia digitálně se v Británii přiblížil k 60 procentům, roste obliba chytrých reproduktorů
Nejoblíbenější, výhradně digitální stanicí je veřejnoprávní BBC 6 Music, která vzrostla o 1,6 procenta a dosáhla nového rekordu - 2,556 milionů posluchačů.