Výpovědní lhůta u operátora nesmí přesáhnout třicet dní, připomněl ČTÚ

20. srpen 2019

Týká se to všech poskytovatelů služeb elektronických komunikací, tj. jak lokálních providerů, tak např. poskytovatelů kabelové televize. Nestandardní postup operátora mohou zákazníci reklamovat.

Výpovědní lhůta, v průběhu které zákazník ukončí smlouvu s operátorem, nesmí překročit 30 dnů. V aktuální měsíční monitorovací zprávě tuto skutečnost připomněl a zdůraznil Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Novela zákona, která toto umožňuje, sice již platí více než dva roky, regulátor nicméně upozorňuje, že řada operátorů tuto skutečnost nedodržuje a zneužívá tak případnou neznalost zákazníka. Tato povinnost se nevztahuje pouze na mobilní operátory.

„Týká se to všech poskytovatelů služeb el. komunikací, tj. jak lokálních providerů, tak např. poskytovatelů kabelové televize. Výpověď je jednostranné právní jednání, není třeba ji z druhé strany akceptovat. Důležité je, že byla poskytovateli doručena,“ uvedl ČTÚ na sociální síti Twitter. Operátoři podle regulátora uplatňují často výpovědní lhůtu, která značně překračuje její zákonem vymezenou maximální délku. Takový postup může zákazník u operátora reklamovat.

autor: lukpo
Spustit audio

Související