Výpovědní lhůta u operátora nesmí přesáhnout třicet dní, připomněl ČTÚ
Týká se to všech poskytovatelů služeb elektronických komunikací, tj. jak lokálních providerů, tak např. poskytovatelů kabelové televize. Nestandardní postup operátora mohou zákazníci reklamovat.
Výpovědní lhůta, v průběhu které zákazník ukončí smlouvu s operátorem, nesmí překročit 30 dnů. V aktuální měsíční monitorovací zprávě tuto skutečnost připomněl a zdůraznil Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Novela zákona, která toto umožňuje, sice již platí více než dva roky, regulátor nicméně upozorňuje, že řada operátorů tuto skutečnost nedodržuje a zneužívá tak případnou neznalost zákazníka. Tato povinnost se nevztahuje pouze na mobilní operátory.
„Týká se to všech poskytovatelů služeb el. komunikací, tj. jak lokálních providerů, tak např. poskytovatelů kabelové televize. Výpověď je jednostranné právní jednání, není třeba ji z druhé strany akceptovat. Důležité je, že byla poskytovateli doručena,“ uvedl ČTÚ na sociální síti Twitter. Operátoři podle regulátora uplatňují často výpovědní lhůtu, která značně překračuje její zákonem vymezenou maximální délku. Takový postup může zákazník u operátora reklamovat.
Související
-
Zájem o IPTV stoupá, celkově ale počet klientů placené televize poklesl, zjistil ČTÚ
Patrný je zejména trvale klesající zájem o satelitní televizi. Za tímto trendem může stát mimo jiné zavedení Servisního poplatku.
-
Operátor Teleko uvítal s otevřenou náručí postoj ČTÚ k...
Počet uvažovaných multiplexů umožní podle příbramské společnosti provozující DAB+ vysílání snadno dosáhnout na tuto platformu všem stávajícím soukromých provozovate...
-
ČTÚ vyhověl připomínkám operátorů RTI cz a Teleko, III. pásmo...
Asociace satelitních operátorů využila připomínkování dokumentu opět ke svému lobby v neprospěch zavádění DVB-T2. Regulátor se ohradil proti tvrzení, že by s pásmem...