Česká televize definitivně vybrala nové logo

8. září 2006

Česká televize už zná své nové logo, ale zatím ho veřejnosti neukázala. Ze sedmi návrhů vybrala práci poděbradského grafika Štěpána Malovce, který je například autorem loga fiktivního hypermarketu Český sen. Malovcova varianta vzešla vítězně ze 73 přihlášených prací, z nichž 7 postoupilo do druhého kola a bylo přihlášeno Českou televizí u Úřadu průmyslového vlastnictví. UVNITŘ: PODÍVEJTE SE NA NÁVRHY NOVÉHO LOGA

O zakázku České televize se ucházel také Malovcův kolega z katedry grafiky VŠUP František Štorm, studio Typo+ a několik reklamních agentur - Ogilvy, Reklamní servis, TBWA/Praha a WMC/Grey. Vítěze vybrala osmičlenná komise ve složení Basi Akpabio (kreativní ředitel BBC), Eda Kauba (EURO/RSCG), Robert V. Novák, Fabio Purino (ARTE), Štěpán Wolde (ARBOmedia), Ivan Zachariáš (reklamní režisér), Alan Záruba a prof. Zdeněk Ziegler.

Práce Štěpána Malovce, spoluatora blogu Ovšem pozor!, bude nyní do konce roku rozpracována do podoby grafického manuálu. Nové logo budou podle mluvčího ČT Martina Krafla používat všechny programy, instituce jako taková a objeví se i na budovách, vozech, propagačních předmětech, nebo kamerách.

S novým logem možná dojde i k přejmenování stanic podle slovenského vzoru. Nasvědčuje tomu několik přihlášek, které Česká televize včera podala u Úřadu průmyslového vlastnictví. Programy by nadále mohly být označovány pouze číslicemi, tj. z ČT1 by byla jen "1" a podobně. U digitálních kanálů ale zřejmě televize zvažuje i další varianty, neboť si chce nechat zapsat i tvary "Č 4", "Č 24" a "4 SPORT".

Na obrazovce by se nové logo mělo objevit od příštího roku.

autor: Filip Rožánek
Spustit audio