Chajda: Letos musíme vyřešit digitalizaci

18. leden 2008

Televize Prima hodlá vybudovat mediální dům, který by expandoval do nových zábavních forem. Ekonomickému deníku E15 to v rozhovoru řekl výkonný ředitel stanice Petr Chajda. Připustil také, že tento záměr mimo jiné znamená přípravu dalších kanálů.

Prima se podle jeho slov bude muset připravit i na rozvoj internetu. "Dalším krokem rozvoje tohoto média pak logicky bude vytváření obsahu, což doposud neuměl, a toto může představovat nebezpečí pro televizní průmysl. Pro Primu není cestou pouze lpění na jednom, dvou nebo třech kanálech, musíme do budoucna vybudovat jakýsi mediální dům, který by expandoval do nových zábavních forem. Televize jako taková je staré médium, vývoj spěje mílovými kroky dál," řekl deníku Chajda.

Dodal, že letos by se měla Prima zaměřit na otázku digitalizace. Neupřesnil v jakém ohledu, ale dá se předpokládat, že komerční dvojka se zaměří na pokrytí ČR digitálním signálem. Dosud vysílá v multiplexu B, který ve zkušebním provozu pokrývá na 46. kanále Prahu a okolí. Prima má podle Chajdy připravenou žádost o digitální regionální licenci, avšak tento krok musí ještě schválit představenstvo společnosti. "Ale máme již vymyšleno zacílení potenciálních kanálů, obsah a všechny podstatné věci s tím spojené," ujistil.

Televizní reklamní trh se podle něj letos výrazně nepromění, protože prý není jasno, jaké bude v roce 2008 pokrytí digitálním signálem. "Navíc rámcové smlouvy s mediálními agenturami jsou již uzavřeny," upozornil. Strategií Primy je dlouhodobá pozice dvojky na televizním trhu. "Musíme se zaměřit na mladého diváka, který od roku 2005 z Primy doslova utekl. Logicky se inspirujeme tím, co fungovalo v jiných zemích a uvědomme si fakt, že standardní prodávanou cílovou skupinou na západ od našich hranic je 15 až 49 let," konstatoval výkonný ředitel Primy.

Celý rozhovor na webu E15.

autor: Filip Rožánek
Spustit audio