Digitální autorádia jsou ve Spojeném království samozřejmostí

23. listopad 2015

Platí to alespoň pro nové automobily, hned tři čtvrtiny z nich mají digitální rádio jako součást své základní výbavy. A u dalších 7 procent je možné si ho nechat na přání zabudovat.

Vyplývá to ze statistik britského automobilového průmyslu, které analytici představili na londýnské konferenci Radio Digital Countdown počátkem listopadu.

Počet nových aut vybavených digitálním přijímačem se meziročně zvýšil o 40 procent. V září minulého roku to v absolutních číslech bylo 245 tisíc aut, letos už o bezmála 100 tisíc více.

Ve třetím čtvrtletí tohoto roku pak bylo prodáno více než půl milionu aut se zabudovaným digitálním rádiem. Celkem jich po britských silnicích jezdí už 4 miliony, tedy asi patnáct procent z celkových 35 milionů aut v zemi.

Zajímavé rovněž je, že digitální rádio bylo součástí základní výbavy u všech deseti nejprodávanějších modelů aut za měsíc září. Je z toho jasně patrné, že automobilky reagují na stále větší oblíbenost digitálního rádia a také na rostoucí počet exkluzivních rádiových stanic, které už dnes vysílají výhradně přes DAB.

autor: ert
Spustit audio