Petr Dvořák

20. září 2011

Narozen 7. září 1964. Až do července 2010 byl generálním ředitelem soukromé televize Nova, do konce roku byl viceprezidentem mediální skupiny CME, která Novu vlastní.

Absolvent technické kybernetiky na ČVUT začínal v 90. letech v reklamním průmyslu, spoluzakládal PR agenturu B.I.G. Poté spolupracoval s finanční skupinou PPF, byl v dozorčí radě eBanky, a když PPF v roce 2002 vstoupila do TV Nova, stal se jednatelem televize. V květnu 2003 nahradil Vladimíra Železného na místě generálního ředitele.

Svou koncepci pro kandidaturu na generálního ředitele České televize nazval „Krok do digitální budoucnosti“. Nejvýraznějším bodem projektu je úvaha o novém nízkonákladovém dětském programu ČT3, jehož provoz by byl plně hrazen ze stávajících prostředků České televize. Dvořák patří mezi zastánce hledání nových talentů, pořádal by také Producentské dny pro výrobce pořadů a spolupracoval by s evropskými stanicemi.

Dvořák by ušetřil na nákladech České televize, zkusil by najít dodatečné zdroje z evropských fondů a zefektivnil by výběr televizních poplatků. Rozvinul by také malé regionální štáby v krajských městech.

Plné znění projektu Petra Dvořáka (PDF)

autor: Filip Rožánek
Spustit audio