Týden v médiích - 2. 7. 2010
Téma: Novinářská ocenění
Jak se pozná dobrý novinář? A jak ho poznají ti, kteří o tom mají rozhodovat? Požadavky má každý šéfredaktor a každý vydavatel jiné. A najít napříč různými sdělovacími prostředky jednotící kriteria je stěží představitelné.
No - zkuste to: srovnejte práci salonního žurnalisty-moderátora s válečným zpravodajem. Srovnejte šéfredaktora, který už dávno žádný novinář není - chce-li mít dobré noviny - a místo kreativity, která ho dosadila do křesla, tráví čas na schůzích, schůzkách a nad fakturami; srovnejte ho s geniálním elévem, který dosud nepřišel o ten luxus odevzdat skvělý článek kdy chce a jak chce.
Přesto se o podobná srovnání v Česku každoročně pokouší hned několik institucí. Ponechme stranou ty nadnárodní, které zpravidla dělají to samé s českými novináři, a rozhlédněme se po tuzemských soutěžích a cenách.
Určitou prestiž si vydobyly asi jen dvě či tři z nich.