Automobilky končí s podporou pásma L, v příštím roce už se s ním nepočítá

18. říjen 2017

UVNITŘ PREZENTACE - Zatímco automobilka Škoda dává u modelu Karoq DAB+ tuner již v základní výbavě, u jiných značek se toto vybavení může značně lišit.

Nejznámější automobilky už nebudou od příštího roku podporovat v rádiích a palubních systémech pásmo L, takzvaný L-band. Na konferenci Radiokomunikace 2017 to oznámil provozní ředitel společnosti RTI cz Roman Kropáček. Posledním vozem automobilky Škoda, který ještě podporuje L pásmo, je model Karoq. Tato skutečnost není žádným překvapením. Do budoucna se počítá s vysíláním digitálního rádia výhradně ve III. pásmu.

Kropáček uvedl, že si návštěvou několika odborných akcí, zejména veletrhů, udělal obrázek o tom, jak automobilky přistupují k DAB+ rádiu. Zároveň se rozhodl oslovit jednadvacet automobilek. Dobrou zprávou je, že řada hráčů na poli motoristického průmyslu s DAB+ do budoucna počítá. Do svých modelů budou tyto tunery dávat značky Škoda, Hyundai, Opel, Mercedes, Honda, Peugeot, Audi, Volkswagen, Seat, Citroen, Volvo, Ford, BMW i Mitsbushi. Ve všech verzích je možné DAB+ tuner objednat u značek Škoda, Opel a Mercedes.

Zatímco automobilka Škoda dává u modelu Karoq DAB+ tuner již v základní výbavě, u jiných značek se toto vybavení může značně lišit. Roman Kropáček upozornil například na automobilku Nissan, která si účtuje de facto příplatek 41 tisíc a podobně je na tom i Hyundai s částkou do 30 tisíc. Problém v tomto případě je, že příjem DAB+ je součástí palubního systému. Automobilka Škoda prodala z celkového objemu vozů 10 % z nich s digitálním tunerem, což činí okolo osmi a půl tisíce vozů, Hyundai se dostal díky 15 % na pět tisíc kusů.

autor: lukpo
Spustit audio