Dvořák: Kompenzační licenci asi použijeme pro Novu Cinemu

26. srpen 2008

Generální ředitel televize Nova Petr Dvořák řekl, že Nova pravděpodobně použije bonusovou licenci, na kterou má nárok za přistoupení k jízdnímu řádu digitalizace, pro filmový kanál Nova Cinema.

"My jsme akorát splnili podmínky, které po nás zákon požadoval," poznamenal Dvořák v rozhovoru pro soukromé Rádio Impuls. "Nám jde o to, aby 97,6 % diváků mělo šanci sledovat Novu v průběhu příštích let bez jakéhokoliv výpadku." Žádost o kompenzační licenci hodlá Nova podat Radě pro rozhlasové a televizní vysílání během následujících dvou až tří týdnů.
Nova podle slov svého generálního ředitele v současné době zvažuje, zda součástí kompenzační licence bude Galaxie Sport či Nova Cinema. "Myslím, že mnohem větší pravděpodobnost je, že půjdeme cestou využití kompenzační licence pro Novu Cinemu, protože Galaxie Sport je placený kanál, jako takový funguje velmi dobře a pro nás není optimální ho převádět na volně šířený terestrický kanál," uvedl s tím, že ale existuje i varianta třetí cesty, tedy že Nova "upgraduje" program Nova Cinema a přinese na něm novinky, "které představíme našim divákům právě v rámci toho, že ji umístíme jako kompenzační licenci."

Za nejdůležitější další krok generální ředitel Novy považuje domluvu s Českými radiokomunikacemi a zjištění, jakým způsobem a jak rychle budou stavět síť. "Pak samozřejmě budeme proti sobě vážit dvě veličiny. Jedna je rychlost, jakou dostaneme ten kanál k našim divákům a druhá jsou náklady na jeho šíření, které samozřejmě jsou v tom terestrickém vysílání výrazně vyšší, než dnes platíme za šíření prostřednictvím kabelu nebo satelitu," řekl. "Já očekávám, že to bude někdy na začátku nebo do poloviny příštího roku," nastínil.

Ředitel Novy se netají názorem, že se mu nelíbí způsob financování digitální kampaně, navrhovaný Národní koordinační skupinou pro přechod na digitální vysílání. NKS totiž navrhuje, aby se stát a vysílatelé podíleli na digitální kampani v poměru jedna ku jedné. "Jsme ochotni investovat náš čas, možná i peníze, možná i naše časy, které prodáváme našim partnerům nebo kterými poutáme na naše pořady do toho, abychom tomu procesu pomohli, ale musela by to být diskuse," míní ředitel Novy. "Nemůže to být tak, že někdo přijde a řekne: My dáváme 40, dejte 40 na stůl i vy. To je přibližně stejné, jako když stát za 100 milionů bude chtít opravit dálnici D1 a od každého bude příští rok vybírat nějaké peníze jenom za to, že po ní jezdí."

Na otázku, zda tedy je Nova ochotna do kampaně vložit 40 milionů, Dvořák odpověděl, že může dát i více, pokud to ale bude mít smysl.

autor: Irena Ryšánková
Spustit audio