Facebook pracuje na tom, jak vstoupit do klasických televizorů

7. únor 2017

Již v minulosti podnikla původně pouze americká sociální síť kroky k tomu, aby výrazně posílila video obsah na svojí platformě.

Provozovatel sociální sítě Facebook se zajímá o možnosti, které by mu umožnily vstoupit s jeho obsahem na velké obrazovky, respektive přímo do televizorů v domácnostech. Zprávu přinesl minulý týden deník Wall Street Journal. Facebook již v minulosti svou aplikaci na platformě Smart TV měl, ale nešlo o ideální řešení. Postupně došlo k jejímu stažení z řady značek. Výjimkou nebyl ani kabelový operátor UPC se svými Horizon boxy.

Facebook pracuje podle Wall Street Journal na vývoji video aplikací pro set-top-boxy včetně Apple TV. Propojování klasické televize a internetu probíhá již řadu let. Nedávno Facebook představil funkcionalitu, která umožní obsah sledovat prostřednictvím Google Chromecast. Kroky sociální sítě jsou vcelku logické. Umožní mimo jiné nabízet inzerentům lepší možnosti zviditelnění a cílení na uživatele. Další funkce videoreklamy se otvírají Facebooku díky sociální síti Instagram, s níž je taktéž propojen.

Americká sociální síť, která postupně expandovala do celého světa včetně České republiky a Slovenska, se plánuje spojit s mediálními společnostmi, které by ji mohly poskytovat videoobsah. Mohlo by jít případně i o prémiový obsah z oblasti zábavy, případně sportu, který by Facebook mohl nabídnout skrze televizní obrazovku. Facebooku v současné době patří již pozice dvojky na poli digitální reklamy v USA. Důkazem, jak je pro tuto sociální síť video důležité, je i funkce Live, která umožňuje i běžným uživatelům snímat dění v reálném čase. Přenosy profesionálních kanálů včetně Českého rozhlasu už mohou být na velmi vysoké úrovni.

autor: lukpo
Spustit audio