HbbTV aplikaci Počasí chce i Česká televize, lídrem technologie je DVB-T

23. březen 2017
MS v hokeji 2016 - hybridní aplikace

V 81 % případů využívají hybridní vysílání České televize muži. Nejvíce je technologie populární mezi věkovou skupinou mezi 35 až 44 lety.

Česká televize slaví letos pět let od doby, kdy uvedla jako novinku takzvané hybridní vysílání, tedy technologii HbbTV, která nabízí majitelům přijímačů připojených k internetu nabídku doplňkových služeb, jako jsou video archivy, programoví průvodci, HD teletext a podobně. Na konferenci TVCON to přítomným oznámila Denisa Kollárová, ředitelka marketingu veřejnoprávního média.

Kavčí hory pochopitelně budou s technologií nadále pracovat. Kollárová naznačila, že by se majitelé přijímačů s podporou technologie HbbTV měli dočkat aplikace pro předpověď počasí. Tu už má ve svém hybridním menu Prima, Česká televize pro změnu nabízí Panoramu vycházející ze stejného pořadu vysílaného na kanálu ČT Sport. Aplikace pro předpověď počasí vyšla v dotazníku České televize, kterých bylo v HbbTV menu vyplněno téměř 47 tisíc, jako případná nejpopulárnější.

Ředitelka marketingu České televize Denisa Kollárová konstatovala, že technologii akceptuje zejména střední a starší generace. V 81 % případů využívají hybridní vysílání České televize muži. Nejvíce je technologie populární mezi věkovou skupinou mezi 35 až 44 lety. Dotazníková metoda v hybridním vysílání ukázala, že 84 % diváků využívá hybridní vysílání v DVB-T, 12 % na satelitu. Podle Kollárové ale nejde o reprezentativní vzorek, ale o součást výstupu mezi diváky skrze HbbTV. Manažerka počítá, že se zlepšující se nabídkou se bude počet uživatelů hybridního vysílání nadále zvyšovat.

Spustit audio
autor:Lukáš Polák
  • Televize