Hybridní televize HbbTV otevře prostor pro placené vysílání

Chytrý televizor - Smart TV

Zástupci placené televize počítají s tím, že atraktivní obsah se bude nadále přesouvat z neplacené nabídky za placenou bránu.

Hybridní vysílání HbbTV otevře prostor pro vstup placené televize do pozemní distribuce. Myslí si to Marcel Procházka, ředitel pro strategii a rozvoj Českých Radiokomunikací Marcel Procházka. „DVB-T2 je obrovskou příležitostí pro hybridní vysílání. Technologie budou velkou výzvou pro vysílatele. Televize budou schopny velmi snadno dodat do domácností vedle volně šířených programů i placený obsah,“ uvedl Procházka na konferenci Digimedia pořádanou asociací AČRA MK. Krok se dá očekávat s příchodem HbbTV 2.0.

Současná situace je taková, konstatoval manažer Českých Radiokomunikací, že nejvíce sledované v domácnostech jsou kanály, které se vysílají free-to-air (volně šířené, pozn. red.) a jsou doplňovány programy neplacenými. Evžen Chlanda, regionální manažer společnosti AMC International Central Europe, která je největším provozovatelem placené televize na našem trhu, konstatoval, že zvláště v oblasti sportu vnímá v posledních letech přesun atraktivního obsahu za placenou bránu. „Počítám, že tento trend bude nadále posilovat. Divák to může negativně vnímat, ale rozhodnutí je vždy na něm,“ zmínil Chlanda.

Programový ředitel České televize Milan Fridrich kontroval, že žádná televize není bezplatná. „Každá televize je placená. I neplacená televize je placená skrz reklamu. Česká televize má za úkol být na neplacené platformě, být volně šířená a tuto roli má ze zákona. Tato role je nezastupitelná. Z hlediska namnožení televizních kanálů a expanze platforem, kde se může distribuovat televizní obsah, došlo ke zvýšení konkurence. Tato konkurence jednoznačně prospěla divákovi. Tlak peněz a tlak konkurence televize přitlačil k tomu, aby divákovi nabízely mnohem víc,“ řekl přítomným na konferenci Digimedia 2017 Fridrich.