Markíza International zůstává bez zájmu, O2TV ji v nabídce posunula výrazně dozadu

Logo slovenské televize Markíza

„Aktuální vysílání programu bohužel zdaleka nedosahuje takové sledovanosti a relevantnosti pro diváky jako před svou změnou,“ říká mluvčí služby Jitka Pajurková.

Ve druhé polovině roku 2016 postupně docházelo k odchodu slovenské skupiny Markíza z českého trhu a nahrazování jejích kanálů stanicí Markíza International. Tento program byl na rozdíl od původní Markízy výrazně ořezaný – neobsahoval žádné akviziční filmy nebo seriály a zaměřil se výhradně na původní tvorbu. S odstupem času se ukazuje, že o vysílání „mezinárodní“ verze tohoto programu není zájem, případně je naprosto minimální.

Tuto skutečnost podtrhuje například krok, který učinil operátor O2 Czech Republic provozující na trhu největší IPTV platformu O2TV. „Aktuální vysílání programu Markíza International bohužel zdaleka nedosahuje takové sledovanosti a relevantnosti pro diváky jako před svou změnou. Proto jsme na pozici 14 nasadili zajímavější novou stanici Televizi Seznam a Markízu International jsme přesunuli na pozici 110. Věříme, že diváci toto rozhodnutí ocení,“ uvedla pro web Digitální rádio Jitka Pajurková z tiskového oddělení operátora.

Prakticky v totožném duchu se vyjádřil pro web Digitální rádio i Jaroslav Kolár, mluvčí největšího kabelového operátora na trhu, společnosti UPC Česká republika. „Program Markíza International jsme do nabídky nezařadili a ani o tom neuvažujeme. Ze zkušeností na Slovensku, kde máme v nabídce programy Nova International a Prima Plus, vidíme, že zájem o tyto stanice je menší, než jsme předpokládali, ale prozatím je ponecháváme v nabídce,“ konstatoval Kolár. UPC má naopak v Česku zařazenou stanici JOJ family. U té lze ocenit, že nabízí nejen původní tvorbu TV JOJ, ale i starší akviziční filmy a seriály. Pro diváky je tak její program atraktivnější.