O2 mění zažité zvyky diváků, klienty chce naučit novému způsobu vnímání televize

29. duben 2016

Cílem firmy je oslovit se svou nabídkou alespoň půl milionu domácností. V současné době služby „pevné“ O2TV využívá 215 tisíc klientů.

Telekomunikační firma O2 Czech Republic chce zákazníky naučit novému způsobu vnímání televize. Způsob, jakým doposud diváci využívali klasické vysílání, je v případě její sítě u konce. Změny, které představila firma za poslední rok, nejsou zdaleka finální. Multidimenze, případně zpětné přehrání pořadu až 50 hodin mají být pouze začátkem novinek, kterých se klienti dočkají. Operátor sází zejména na sport. Toho je důkazem již známá skutečnost, že pracuje na konceptu nových televizních kanálů. Jak se ale ukazuje, nemusí jít o tři klasické stanice, kterými budou O2 Tenis, O2 Hokej a O2 Fotbal.

Podle šéfa O2TV Davida Duroně firma zvažuje různé modely pro exkluzivní sportovní obsah. Do budoucna připadá v úvahu i možnost, namixovat si obsah podle svých preferencí. Experimentovat s novým způsobem konzumování obsahu má ale podle Duroně smysl, protože třicet procent zákazníků už během sportovních přenosů sáhlo po funkci multidimenze. Možnost výběru kamer a případně dalších funkcí chce rozšířit operátor i na další disciplíny. Operátor podle ředitele O2TV chystá pro klienty řadu novinek, z důvodu konkurenčního prostředí je ale odhalí později.

Na poli placené televize, a zejména v oblasti sportovních práv, vyrostla O2TV dravá konkurence. Nejde pouze o Českou televizi, ale například i operátory. Ideálním příkladem je satelitní služba Digi TV, která vsadila zejména na anglickou Premier League. Do hry hodlá vstoupit i T-Mobile. Ten však prozatím v tuto chvíli žádným exkluzivním obsahem typu O2 Sport, případně Digi Sport, nedisponuje. Český T-Mobile však v boji s konkurencí hodlá zúročit know-how celé skupiny Deutsche Telekom. Ani v tomto případě nevyloučit do budoucna operátor vznik exkluzivních kanálů šitých firmě přímo na míru. Na Slovensku funguje na tomto modelu například dětská stanice Ťuki.

O2 Czech Republic i T-Mobile Czech Republic v těchto dnech a týdnech rozjíždějí, případně již rozjeli, kampaně na propagaci svých produktů. O mediální masáži první zmíněné firmy se můžete více dozvědět zde, komunikaci novinky z portfolia Deutsche Telekom popsal oborový web MediaGuru.cz. Firma miliardáře Kellnera nicméně nabízí jako protitah ke konkurenci možnost vyzkoušení služby O2TV na dva měsíce zcela zdarma bez jakýchkoliv závazků. Zájemce po objednání tohoto testovacího balíčku získá tarifní nabídku L včetně kanálů HBO. Po dvou měsících může zájemce službu vrátit. V případě, že si ji ponechá, začne mu být klasicky účtována.

Jaké má O2 plány pro nejbližší měsíce? Spustit výše zmíněné kanály O2 Tenis, O2 Fotbal a O2 Hokej. Čistě fotbalové televize by se měli diváci dočkat ještě v letošním roce, zahájení vysílání tenisového programu je naplánován předběžně na 1. ledna 2017. Jako poslední se pak realizace dočká pravděpodobně O2 Hokej, a to z důvodu jednání s některými kluby. Z důvodu sportovních novinek plánuje O2 investice i do technického zázemí, kam bude patřit mimo jiné rozšíření střižen. Operátor taktéž plánuje formou kampaně oslovit zákazníky, aby si vyměnili původní stříbrné boxy za novější, které jim přinesou funkce navíc. Do jejich výměny ale klienty nutit nebude. Tento krok bude na uvážení každého zákazníka.

autor: lukpo
Spustit audio