Seznam.cz podpoří digitalizaci rádia, z Expresu a Classiku chce celoplošné stanice
Místopředseda představenstva Pavel Zíma nechává cestu otevřenou jak pro DAB+, tak i výhradně internetovou distribuci.
Společnost Seznam.cz chce podpořit digitalizaci rozhlasového vysílání v České republice. Na dnešní tiskové konferenci to řekl Pavel Zima, místopředseda představenstva firmy. Seznam.cz před zhruba čtrnácti dny majetkově vstoupil do pražských rozhlasových stanic Expres FM a Classic Praha, kde převzal 67 % podíl. Právě tato rádia mají být důvodem, proč chce Seznam.cz digitalizaci podpořit. V ideálním případě by z obou stanic měla být do budoucna celoplošná rádia.
Zima upozornil na skutečnost, že komerčním stanicím vyhovuje stav, kdy rozhlasový trh je de facto zakonzervovaný a neumožňuje tím pádem vstup nových hráčů. „Chceme být motorem digitalizace,“ potvrdil Zima a dodal: „Máme prozatím za sebou první schůzku s Českými Radiokomunikacemi a pravděpodobně brzo se objevíme v pražském DAB multiplexu (vysílač Strahov, kanál 10D, pozn. red.). Budeme si testovat různá zařízení a technologie. Nechceme zaspat rok 2025, kdy by měla digitalizace proběhnout.“. Rok 2025 je tím, do kterého mají komerční stanice udělené licence, je však otázkou, co se stane poté.
Místopředseda představenstva Seznamu ale konstatoval, že technologie DAB+ není jedinou cestou, kterou chce digitalizaci rádia podporovat. Pavel Zima podle svého názoru nevylučuje ani možnost, že přechod na DAB+ vůbec neproběhne. „Chceme podporovat cesty, jak přes internet šířit náš signál a dostat se k co nejvíce lidem,“ konstatoval Zima. Obě stanice mají denní zásah přibližně 90 tisíc posluchačů a nabízejí unikátní mix hudby, ať už zejména anglosaské v případě Expresu, tak klasiky za posledních přibližně 500 let v případě Classicu.
„Primárním kanálem pro nás bude vždy internet, ostatní pro nás budou nosné kanály,“ vysvětlil Zima, jak chce s jednotlivými mediatypy firma pracovat. Seznam využije všech svých médií a nosnou audiostopu, která vznikne v rámci Seznam Zpráv nebo Televizi Seznam, dál využívat právě v rádiích. „Chceme lidi provázet celým dnem. To, kde jsme nebyli schopni zasáhnout, byl rozhlas, kdy lidé cestují například do práce. S potenciálem Seznamu jsme schopni nabídnout plnohodnotné zpravodajství a vše propojit do zpravodajského servisu. V tom vidím zejména potenciál pro Rádio Expres,“ uvedl Zima.
Pierre Beneš, ředitel stanic Expres FM a Classic Praha, novinářům oznámil, že to, co se v rámci médií Seznamu plánuje, nebude mít žádné jiné soukromé rádio v České republice. „Nabízíme velkou míru objektivity. Vzniká velký zpravodajský tým, který využije všechny zdroje, které Seznam má. Zpravodajství budeme dělat trochu jinak a minimálně z Expresu chceme udělat silné metropolitní rádio s velkým podílem kvalitního zpravodajství,“ konstatoval Beneš. Seznam plánuje vyzkoušet také podcasty a ve feedu zpráv na titulní straně nabídne tuto možnost také ostatním rozhlasovým hráčům. „Uvidíme, jak se na to trh bude tvářit,“ řekl novinářům místopředseda představenstva Seznamu Pavel Zima.
Související
-
Seznam.cz koupil majoritu v pražských rádiích Expres a Classic
Internetová firma Seznam.cz koupila 67 procent v rádiích Expres a Classic. Vyplývá to z informací v Obchodním rejstříku.
-
Seznam.cz letos spustí nový video portál
Tuzemská internetová jednička Seznam.cz plánuje letos spustit zcela nový video portál. Ten by měl zahrnovat všechny video aktivity firmy a zároveň nabídnout i prost...
-
Seznam.cz TV je 4K Ready, pro tento formát ale ještě nepřišel...
4K rozlišení je stále spíše záležitostí fajnšmekrů, kteří vyžadují nejnovější technologie. Nutno upozornit, že takto žádná z tuzemských televizí doposud nevysílá.