Zájem o „červené tlačítko“ mezi diváky Primy roste, HbbTV 2.0 přijde v roce 2019

26. září 2017

Aktuálně FTV Prima eviduje 1,3 milionu diváků hybridní televize, tzn. přibližně poloviční počet televizorů v českých domácnostech, které jsou schopny technologii využívat.

Společnost FTV Prima, která je provozovatelem kanálů pod hlavičkou Prima, eviduje dlouhodobě rostoucí zájem diváků o hybridní vysílání HbbTV známé spíše pod lidovým označením červené tlačítko. Na dnešním setkání s novináři to řekl Daniel Grunt, šéf nových médií na Primě. Nástup technologie HbbTV 2.0, kterou má aktuálně okolo tří procent připojených televizorů, který skupina eviduje, očekává Grunt v roce 2019.

„V roce 2019 už bude mít většina televizorů podporu této technologie, takže bude zajímavá pro komerční využití. Otestovat bychom ji mohli v příštím roce,“ řekl webu Digitální rádio Daniel Grunt. Proč je HbbTV 2.0 zajímavé právě pro komerční vysílatele? Odpověď je jednoduchá. Technologie, která propojuje svět klasické televize a internetu, umožňuje ve vyšší verzi například DRM ochranu obsahu, případně větší personalizaci obsahu. První testy HbbTV 2.0 už proběhly v průběhu léta v sousedním Německu.

„Hybridní vysílání chápeme jako velmi důležitou technologii v rámci lineárního světa.
V tuto chvíli tvoří přístup k videu přes hybridní vysílání dvacet procent,“ oznámil novinářům ředitel nových médií na Primě. Mezi nejsledovanější pořady v rámci hybridního vysílání patří například Ohnivý kuře, Kapitán Exner nebo Modrý kód. Velmi dobře Primě funguje zejména dětský obsah, právě proto se tato kategorie dočkala v HbbTV vlastní sekce. Dětský a akviziční obsah dosahuje více než 60% zhlédnutí právě přes hybridní vysílání.

Aktuálně FTV Prima eviduje 1,3 milionu diváků hybridní televize, tzn. přibližně poloviční počet televizorů v českých domácnostech, které jsou schopny virtuální červené tlačítko zobrazit. Do Vánoc by tato cifra měla překročit 1,5 až 1,6 milionu lidí. Nejvíce je tato technologie dle očekávání využívána v Praze a středních Čechách. Co se týká modelů připojených televizorů, vede značka LG následovaná s poměrně velkým odstupem Samsungem. Je to tím, že druhý zmiňovaný výrobce vyžaduje instalaci tohoto doplňku.

Hybridní vysílání využívají podle Daniela Grunta hlavně vzdělanější lidé, zejména vysokoškoláci. Zájem o technologii mezi diváky Primy ukazuje například i počet unikátních odpovědí na dotazník, který nedávno FTV Prima přes tuto technologii zpřístupnila. Bylo jich přes 54 tisíc. Samotné označení hybridní televize nebo hybridní vysílání se ale mezi diváky příliš nevžilo. Jeho znalost deklarovala přibližně pouze třetina z nich. Známější je tato technologie pod označením červené tlačítko, na které už Prima připravila s Karlem Voříškem několik kampaní.

autor: lukpo
Spustit audio