Zpravodajský portál iROZHLAS.cz otevřel v pátek moderní newsroom

Slavnostního otevření newsroomu se zúčastnil i generální ředitel René Zavoral

Vedle pracovních míst má newsroom i reprezentační zónu. Tam plánuje redakce natáčet promovidea na sociální sítě.

Český rozhlas dokončil ve své pražské centrále druhý newsroom – redakci webu iROZHLAS.cz, který funguje od poloviny letošního roku. Až dosud byla redakce zpravodajského serveru roztroušena v několika kancelářích. Nově sedí všichni pohromadě: šéfredaktor, redaktoři, editoři, produkční, projektový manažer i tým datových novinářů. A místo se našlo i pro webeditory staničních webů Radiožurnálu a Plusu.

„Pro nás je to velký skok, nebál bych se použít i slovo milník. Čtyři měsíce po startu serveru jsme dostali důstojnou, moderní redakci,“ pochválil si šéfredaktor Radek Kedroň a doplnil: „Rychlé zpravodajství se nedá dělat z několika separovaných kanceláří. Integrovaný newsroom je pro online zpravodajství v podstatě nezbytnost.“ Newsroom se stavěl současně s plánovanou rekonstrukcí klimatizace v budově Římské 15. Nový prostor vznikl na místě čtyř kanceláří, pohltil i spojovací chodbu..

Post from RICOH THETA. - Spherical Image - RICOH THETA


Zasedací pořádek byl vytvořen tak, aby odpovídal pracovnímu rytmu redakce. Editoři sedí u hlavního stolu společně s redaktory směny a mají dobrý výhled na dvě televize, na nichž sledují televizní zpravodajství a okamžitou čtenost serveru. Vedle pracovních míst má newsroom i reprezentační zónu: dvě pohovky pod nápisem iROZHLAS.cz u vstupu do redakce. Tam plánuje redakce natáčet promovidea na sociální sítě.

„Barevné provedení prostoru vychází z barev zpravodajského serveru iROZHLAS,“ popsala newsroom jeho architektka Marie Kulíková. Zóna pro sezení vyniká kontrastem černé a protilehlé červené stěny, osazené červenými sedačkami. Pracovní zóny jsou naopak barevně klidnější a koncipované tak, aby přesně vyhovovaly každodennímu provozu redakce. Jednu ze stěn zdobí i lodní zvon. Na něj bude redakce zvonit při každém úspěchu: při nebývale čteném článku či konkurencí citované kauze.

Zpravodajský portál Českého rozhlasu můžete podpořit i v prestižní anketě Křišťálová Lupa 2017, a to až do 2. listopadu, kdy hlasování končí.