EDU Radio bude vysílat v DAB+ síti RTI cz, kromě přednášek plánuje i diskuse, nevynechá ani hudbu
EDU Radio plánuje vstoupit do sítě v prvním kvartálu příštího roku. Chystá vzdělávací program složený z přednášek, diskusí a moderovaných bloků doplněných o hudební mix, v němž zazní i devadesátá léta. O licenci požádala regulátora společnost EDU Rádio 29. července, žádost se na úřední desce ale objevila až začátkem září, ústní jednání je v plánu.
Čtěte také
Za projektem stojí dvojice podnikatelů Petr Žáček a Pavel Bartoš, kteří jsou spjatí s Evropskou akademií vzdělávání a uvádějí záměr propojit rádio s distančním vzděláváním. Operátor RTI cz, jenž rozvíjí celoplošnou DAB+ síť s plánovaným rozšířením pokrytí a otevřeností pro nové klienty, potvrzuje kontinuální růst multiplexu a prostor pro nové programy. EDU Rádio má nicméně v pilotní fázi zájem pokrýt primárně Prahu a střední Čechy.
Stanice podle vyjádření Žáčka pro portál Digitální rádio chystá vzdělávací program složený z přednášek, diskusí a moderovaných bloků doplněných o hudební mix, v němž zazní i oblíbené "devadesátky". Firma EDU Rádio vznikla 17. června, o licenci pak požádala u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání 29. července, žádost se na úřední desce objevila nicméně až začátkem září; jednání Rady v této záležitosti zatím neproběhlo.
Čtěte také
Co se týká plánovaného zahájení vysílání, mělo by k němu dojít začátkem příštího roku, respektive v jeho prvním kvartálu, s úvodním pokrytím Prahy a středních Čech prostřednictvím DAB+ sítě RTI cz. Programová koncepce stojí na vzdělávání: vysílány budou přednášky využitelné pro studenty i širší veřejnost z různých oborů, stejně jako diskusní pořady s odborníky.
Noční čas má vyplnit blok repríz, přes den nabídka zahrne odpolední a večerní bloky s moderovanými vstupy. Hudební složka má tvořit mix populární hudby s důrazem i na skladby z devadesátých let jako součást doprovodného formátu. Hudba devadesátých let nyní zažívá v českém rozhlasovém éteru renesanci. Na dlouhodobý úspěch rádia Kiss se snaží navázat i přímá konkurence, Hitrádio 90 skupiny Media Bohemia.
Čtěte také
Petr Žáček Digitálnímu rádiu dále sdělil, že provozovatel má pro stanici nasmlouvané partnery včetně Evropské akademie a zaměří se na obsah související se vzděláváním, přičemž v rámci schválených formátů počítá také s klasickými komerčními sděleními. Marketingová strategie má zahrnout billboardy i on-line kampaň a spolupráci se školami pro podporu povědomí tohoto projektu.
Síť RTI cz, která má zajistit distribuci EDU Rádia, prochází v roce 2025 změnami kapacity i programového složení, zůstává však otevřená pro nové projekty, kterým umožňuje i regionální odpojování. Kontext vývoje DAB+ trhu naznačuje pokračující růst komerčních i tematických programů, do nichž EDU Radio svým zaměřením přirozeně zapadá. Operátor je připraven novému hráči na trhu nabídnout i podporu na poli doplňkových služeb, jako jsou obrazové informace (slideshow), radiotext přizpůsobený konkrétnímu programu apod.


