Jaká je popularita hybridního vysílání na Slovensku? Naznačil to průzkum Markízy

18. duben 2018

Diváci si pochvalovali možnost sledovat pořady z archivu, spokojeni byli i s kvalitou služby.

Hybridní vysílání označované zkratkou HbbTV si získalo v České republice velkou popularitu, nabízí ho ale také některé stanice na Slovensku – RTVS, Markíza a nově i TV JOJ. Právě průzkum druhé zmíněné skupiny, který byl proveden ve spolupráci se společností Hybrid, nyní ukázal, jak je technologie u našich východních sousedů oblíbená. Elektronického dotazníků, který se zobrazoval divákům přímo na televizní obrazovce, se zúčastnilo 15.000 domácností.

63 % dotázaných odpovědělo, že aktivně využívá službu červeného tlačítka ke sledování videoarchivu Markízy, pouze 9 % lidí odpovědělo, že neví, že něco takového vůbec mohou dělat. „Reálně sledujeme přesun diváků z klasického lineárního vysílání na nové formy šíření našeho programu, ať už je to služba Markíza +1 anebo sledování programu skrze online platformy. Proto vnímám i HbbTV jako další růstový a plnohodnotný kanál šíření kvalitního lokalizovaného obsahu,“ uvedl Juraj Maťuš, ředitel centra reklamy skupiny Markíza.

Hybridní vysílání může být také atraktivním kanálem, díky kterému je možné k divákům dostat reklamu. Komerční sdělení se může divákovi zobrazit okamžitě ve chvíli, kdy na danou stanici přepne a signalizace HbbTV se aktivuje. Výjimkou na českém trhu není ani nasazení videospotu, který se začne automaticky přehrávat – tuto možnost vyžívá TV Óčko. Slovenský výzkum ukázal, že průměrná dotazovaná domácnost vlastní přibližně dva televizory. Takřka třetina (31 %) dotazovaných diváků odpověděla, že vlastní tři a více televizorů.

Sledování archivu televize Markíza
autor: lukpo
Spustit audio