Majitel satelitní televize Skylink kupuje konkurenční značku freeSAT

Odbavovací středisko satelitního operátora
Odbavovací středisko satelitního operátora

Společnost M7 Group, která v České republice poskytuje satelitní služby pod značkou Skylink, kupuje poskytovatele služby freeSAT ze skupiny UPC. Transakci povolil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

"Tržní podíly spojujících se soutěžitelů v oblasti maloobchodního poskytování placených televizních služeb mají klesající tendenci, dochází k relativně malému nárůstu tržních podílů, spojující se soutěžitelé nejsou blízkými konkurenty a nadále budou vystaveni silné konkurenci," zdůvodnil rozhodnutí předseda úřadu Petr Rafaj s tím, že spojením firem nedojde k podstatnému narušení hospodářské soutěže.

Společnost M7 Group, který v tuzemsku a na Slovensku provozuje satelitní platformu Skylink, loni v prosinci oznámila, že koupí satelitní část firmy Liberty Global v České republice, na Slovensku, v Rumunsku a v Maďarsku.

Liberty Global, do níž patří i firma UPC DTH, poskytuje u nás a na Slovensku satelitní služby pod značkou freeSAT, v Maďarsku pod značkou UPC Direct a v Rumunsku pod značkou FocusSat. Liberty Global už loni v ČR a na Slovensku prodala kabelovou firmu UPC operátorovi Vodafone.

"Je to logická akvizice, která nám umožňuje konsolidovat aktivity satelitní televize společnosti Skylink na českém a slovenském trhu a zároveň vstoupit na dva nové trhy," uvedl loni v prosinci generální ředitel M7 Hans Troelstra.

Podle posledních známých čísel má Skylink v ČR a na Slovensku kolem 1,65 milionu zákazníků, z toho asi milion připadá na Česko. Údaje pochází z roku 2017. Milion uživatelů platilo měsíční servisní poplatek a 650.000 si předplácelo některý z programových balíčků. Oproti tomu freeSAT má v obou zemích bývalé federace odhadem okolo 180 tisíc klientů.

Spustit audio
autoři: ČTK, Lukáš Polák

Související