Obsah je stále u posluchače rozhodující, distribuční cesty se mění

18. květen 2023

Přesto, že v posledních letech se objevují nové distribuční cesty, kterými je možné k posluchačům distribuovat audio, samotný obsah jako forma sdělení by měl být rozhodující a jeho kvalita musí být zachována. Je přitom jedno, zdali půjde o lináerní audio, tedy klasické rádio, případně naopak nelineární služby. Diskusi na toto téma přinesla koncem března konference Radiodays Europe.

„Naším cílem je produkovat méně obsahu, ale více cílený obsah vytvářením vazeb mezi našimi marketingovými a programovými oblastmi, abychom informovali o našem obsahu a nabídkách," uvedl na konferenci Radiodays Europe 2023 Charles-Emmanuel Bon z veřejnoprávního Radia France, kterého citoval portál RadioInfo. V jeho případě vysílatel segmentuje obsah tak, že nad ním přemýšlí, je jeho producentem a distribuuje ho na konkrétní platformě.

Martina Říhová ze společnost Active, která zastupovala českou mediální scénu, upozornila, že největší výzvou je, aby obsah zůstal pro posluchače atraktivní, protože se často zapomíná na jeho kvalitu, ale při jeho tvorbě se spíše autoři zaměřují na nové technologie. Podle Guye Frankela z původně pouze bavorské rozhlasové stanice Rock Antenne, je důležité, aby pro tzv. Generaci Z dokázaly mediální domy obsah atraktivně „zabalit“ a nabídnout ho svým posluchačům na sociálních médiích.

autor: lukpo
Spustit audio

Související