Obsah je stále u posluchače rozhodující, distribuční cesty se mění
Přesto, že v posledních letech se objevují nové distribuční cesty, kterými je možné k posluchačům distribuovat audio, samotný obsah jako forma sdělení by měl být rozhodující a jeho kvalita musí být zachována. Je přitom jedno, zdali půjde o lináerní audio, tedy klasické rádio, případně naopak nelineární služby. Diskusi na toto téma přinesla koncem března konference Radiodays Europe.
„Naším cílem je produkovat méně obsahu, ale více cílený obsah vytvářením vazeb mezi našimi marketingovými a programovými oblastmi, abychom informovali o našem obsahu a nabídkách," uvedl na konferenci Radiodays Europe 2023 Charles-Emmanuel Bon z veřejnoprávního Radia France, kterého citoval portál RadioInfo. V jeho případě vysílatel segmentuje obsah tak, že nad ním přemýšlí, je jeho producentem a distribuuje ho na konkrétní platformě.
Martina Říhová ze společnost Active, která zastupovala českou mediální scénu, upozornila, že největší výzvou je, aby obsah zůstal pro posluchače atraktivní, protože se často zapomíná na jeho kvalitu, ale při jeho tvorbě se spíše autoři zaměřují na nové technologie. Podle Guye Frankela z původně pouze bavorské rozhlasové stanice Rock Antenne, je důležité, aby pro tzv. Generaci Z dokázaly mediální domy obsah atraktivně „zabalit“ a nabídnout ho svým posluchačům na sociálních médiích.
Související
-
Karel Zýka na Radiodays Europe: Po bolestných začátcích má Česko celoplošnou veřejnoprávní síť
Budování celoplošné veřejnoprávní sítě pro Český rozhlas nebylo jednoduché a rodilo se v bolestech.
-
Prestižní konference Radiodays Europe míří do Prahy. Hlavním spoluorganizátorem je Český rozhlas
Praha bude ve dnech 26. – 28. března hostit největší celoevropskou konferenci pro odborníky z oblasti rádia, podcastingu a výroby audio obsahu Radiodays Europe 2023.
-
Největší evropská konference pro rozhlasové odborníky Radiodays Europe míří do Prahy
Český rozhlas dnes v podvečer ve švédském Malmö obdržel u příležitosti svých 99. narozenin milý dárek.