Pokrytí norských tunelů DAB+ signálem si vyžádá v přepočtu okolo dvaadvaceti milionů korun
Půjde celkem o téměř tři desítky tunelů kratších než 500 metrů. Z bezpečnostních důvodů je sice nutné pokrýt tyto stavby pouze nad půl kilometr délky, ale Veřejná správa silnic v Norsku chce zvýšit řidičům posluchačský komfort.
Přibližně osm milionů norských korun, tedy v přepočtu okolo 22 milionů, si vyžádá pokrytí tamních tunelů signálem digitálního rádia DAB+. Pokrytí každého z nich se bude pohybovat mezi dvěma až třemi sty tisíci korunami. Pokrytí signálem digitálního rozhlasu DAB+ musí být v každém tunelu, který je dlouhý minimálně 500 metrů, a to z bezpečnostních důvodů. Tunely byly donedávna pokryty standardně signálem analogového rádia VKV.
Veřejná správa silnic v Norsku uvedla, že není povinností signálem tunely kratší než půl kilometrů pokrývat, nicméně tento krok poslouží zejména řidičům pro jejich komfort, aby během jízdy o signál své oblíbené stanice nepřišli, případně zbytečně nedocházelo k výpadkům. Celkem je v plánu pokrýt 27 tunelů. Tím nejdelším bude Skarettunnelen na silnici E16 s 460 metry, tím nejkratším naopak Sannerholt Tunnel, který měří rovných 100 metrů.
Související
-
Nizozemci vylepšili programovou nabídku dostupnou v nejdelším...
Jak informuje Radio.nl, rozšíření programové nabídky bylo možné díky modernizaci technologií, které jsou součástí tunelu.
-
Švýcarsko pokračuje na zlepšování pokrytí signálem DAB+ v...
Pokrytí DAB+ signálem je v současné době možný již ve dvanácti tunelech na hlavních silničních tazích. Výjimkou není například ani dálnice St. Gallen, Schaffhausen ...
-
Jižní Tyrolsko si zjistilo jako první italský region pokrytí...
„Je důležité, aby i v tunelech byl zajištěn bezproblémový poslech všech dostupných rozhlasových služeb,“ uvedl Georg Plattner, ředitel Rundfunk Ansalt Südtirol.