Pokrytí norských tunelů DAB+ signálem si vyžádá v přepočtu okolo dvaadvaceti milionů korun

Dálniční tunel u Klimkovic

Půjde celkem o téměř tři desítky tunelů kratších než 500 metrů. Z bezpečnostních důvodů je sice nutné pokrýt tyto stavby pouze nad půl kilometr délky, ale Veřejná správa silnic v Norsku chce zvýšit řidičům posluchačský komfort.

Přibližně osm milionů norských korun, tedy v přepočtu okolo 22 milionů, si vyžádá pokrytí tamních tunelů signálem digitálního rádia DAB+. Pokrytí každého z nich se bude pohybovat mezi dvěma až třemi sty tisíci korunami. Pokrytí signálem digitálního rozhlasu DAB+ musí být v každém tunelu, který je dlouhý minimálně 500 metrů, a to z bezpečnostních důvodů. Tunely byly donedávna pokryty standardně signálem analogového rádia VKV.

Veřejná správa silnic v Norsku uvedla, že není povinností signálem tunely kratší než půl kilometrů pokrývat, nicméně tento krok poslouží zejména řidičům pro jejich komfort, aby během jízdy o signál své oblíbené stanice nepřišli, případně zbytečně nedocházelo k výpadkům. Celkem je v plánu pokrýt 27 tunelů. Tím nejdelším bude Skarettunnelen na silnici E16 s 460 metry, tím nejkratším naopak Sannerholt Tunnel, který měří rovných 100 metrů.

Spustit audio
autor: Lukáš Polák

Související