Radiožurnál je trojkou rozhlasového trhu, posluchači mu zůstávají věrní

Redaktor Martin Karlík ve volebním studiu, ze kterého se vysílal speciál Radiožurnálu a Českého rozhlasu Plus

Vlajková loď Českého rozhlasu si dlouhodobě drží pozici nejpopulárnější stanicí v Praze a středních Čechách. Oblíbili si ho zejména vrcholoví manažeři a nepracující důchodci.

Nejposlouchanější stanicí Českého rozhlasu je Radiožurnál. Ve druhém a třetím kvartálu letošního roku ho preferovalo na denní bázi 895 tisíc lidí. Ukázaly to dnes prezentované výsledky Radioprojektu, který dlouhodobě zkoumá poslechovost tuzemských rozhlasových programů. Radiožurnálu patří pozice trojky na trhu. Na týdenní bázi ladí celoplošnou stanici Českého rozhlasu denně 1,647 milionu posluchačů.

Radiožurnál je dlouhodobě nejposlouchanější stanici v hlavním městě s týdenním zásahem 241 tisíc posluchačů, následují ho Evropa 2 a Rádio Impuls. Stejné stanici patří pozice jedničky také ve středních Čechách. Nejoblíbenějším programem je Radiožurnál pro manažery ve vedoucích pozicích - 37 %, sílí také role nepracujících důchodců - 17 %. Tady drží pozici jedničky Impuls, celoplošný program Českého rozhlasu je druhý.

Radiožurnál má spolu s Dvojkou, která také patří do portfolia Českého rozhlasu, nejstabilnější posluchačské jádro, u těchto stanic tedy nedochází k velkému přelivu posluchačů mezi dalšími rádii. Český rozhlas Plus si denně naladilo ve II. a III. kvartálu 78 tisíc posluchačů, na týdenní bázi pak 124 tisíc. Stanicí Českého rozhlasu s nejdelším poslechem, tedy nejméně přelaďované, je pardubické studio.

Aktuální výsledky Radioprojektu ukázaly, že nejvíce času trávíme s rádiem v zaměstnání - 36 %, doma je to okolo 17 %. Průzkumu se každoročně zúčastňuje okolo 30 tisíc respondentů, a to telefonickým dotazováním. Týdenní zásah rádiem je aktuálně okolo 87 % populace, denní pak téměř 62 %. Čas strávený s rádiem je 4,5 hodiny denně. Michel Fleischmann, prezident Asociace provozovatelů soukromého vysílání, konstatoval, že komerční rádia nemají problém s digitalizací, nejsou ale pro distribuci signálu jediným kanálem. Na hybridní strategii spoléhá také Český rozhlas.

Spustit audio
autor: Lukáš Polák

Související