Radiožurnál posílil a v denních datech překonal hranici 900 tisíc posluchačů, daří se i ČRo Plus

Rádio, Radiožurnál, Český rozhlas (ilustrační foto)

Vlajková loď Českého rozhlasu je dlouhodobě nejposlouchanější v hlavním městě, kde je následovaná Evropou 2 a Rádiem Impuls. Češi poslouchají rozhlasové vysílání nejčastěji v zaměstnání.

Pozitivní zprávy pro Český rozhlas přinesla aktuální čísla Radioprojektu, pravidelně zveřejňované výsledky poslechovosti tuzemských rozhlasových stanic. Radiožurnál, vlajková stanice veřejnoprávního média, ve II. a III. kvartálu oslovil 909 tisíc denních posluchačů. Oproti minulému měření je to tak navýšení o více než 50 tisíc lidí. Radiožurnál je dvojkou rozhlasového trhu po Rádiu Impuls, který ladí 1,021 milionu posluchačů denně.

Ještě k vyššímu nárůstu posluchačů došlo v rámci týdenních dat. 1,582 milionu posluchačů znamená pro stanici navýšení o 77 tisíc lidí. Radiožurnál si nadále drží v rámci týdenních dat pozici jedničky v hlavním městě, kde oslovuje 260 tisíc lidí, následovaná je Evropou 2 a Rádiem Impuls. Vlajková stanice Českého rozhlasu zároveň posílila v některých moravských regionech. Radiožurnál drží aktuálně na trhu podíl 10,4 %.

Dobrá čísla v aktuálním Radioprojektu vykázal také Český rozhlas Plus. Tomu se podařilo v denních datech udržet hodnotu 97 tisíc a prakticky stejného výsledku dosáhl i v týdenních číslech – 155 tisíc. Co se týká činností, které při poslechu rádia děláme, nejčastěji je to zaměstnání a domácí práce. Došlo i k nárůstu poslechu rádia v automobilu (13 %), což je způsobeno pravděpodobně zvyšujícím se počtem dopravních komplikací.

Týdenní zásah rozhlasového vysílání je 86,7 %, denní pak 62 % s průměrným poslechem 4 hodiny 31 minut.

Spustit audio
autor: Lukáš Polák

Související