Technologické inovace přináší Českému rozhlasu nové výzvy

3. květen 2017

Právě zvolená forma distribuce bude do budoucna čím dál tím důležitější a Český rozhlas chce spolupracovat v tomto směru i s velkými hráči, jako je například Škoda Auto.

Český rozhlas i další (nejen) evropská veřejnoprávní média stojí v tuto chvíli před výzvou, jak k posluchačům distribuovat atraktivní formou svůj obsah. Nejde přitom pouze o klasické on-air vysílání, ale i další platformy, které není možné ignorovat. Do hry tak nutně vstupují technologické inovace a výzvy, které na mezinárodní konferenci Evropské vysílací unie (EBU) v Plzni představila Edita Kudláčová, kreativní šéfproducent Českého rozhlasu.

Právě zvolená forma distribuce bude do budoucna čím dál tím důležitější a Český rozhlas chce spolupracovat v tomto směru i s velkými hráči, jako je například Škoda Auto. Atraktivní obsah je možné distribuovat kromě on-air prostředí i přes mobilní telefony a také on-line kanály. Média by se neměla vyhýbat ani možnostem virtuální reality (VR) a imersivním platformám, tedy těm, které dokážou ponořit uživatele více do děje. Český rozhlas spolupracoval na propagaci srpnových události roku 1968 například s Ministerstvem kultury, ČTK, Národním muzeem, Institutem pro studium totálních režimů i Vojenským historickým ústavem v Praze. Český rozhlas hledá i možnosti, jak dostat prostorový zvuk do automobilů.

autor: lukpo
Spustit audio