Bavorský regulátor: Regionální stanice by měly být reklamně chráněny před celostátními vysílateli
Německo je již řadu let také díky digitálnímu rozhlasovému vysílání DAB+ dynamicky se rozvíjejícím trhem, ve kterém se daří jak velkým žralokům, které lze naladit v celoplošných multiplexech, tak i malým štikám v regionálních a lokálních sítích. A právě druhou kategorii vysílatelů je třeba uchránit na poli reklamního trhu.
„Průzkum trhu ukazuje, že bez ochrany místních reklamních trhů prostřednictvím Mezistátní smlouvy o sdělovacích prostředcích hrozí místním a regionálním provozovatelům vysílání značné ztráty,“ upozornil prezident bavorského mediálního úřadu BLM Thorsten Schmiege a dodal, že u zhruba tří čtvrtin poskytovatelů možné ztráty převyšují poměr návratnosti nákladů. Stanice s celoplošným zásahem by tak neměly vysílat regionální reklamu.
„Nelze vyloučit ohrožení existence společnosti, zvláště když je třeba vzít v úvahu, že po téměř třech letech krizových propadů tržeb se vyčerpaly rezervy nebo potenciál úspor,“ dodal Schmiege. Výsledky studie, kterou si nechala uznávaná bavorská mediální instituce vypracovat, dokazují, že regionalizovaná reklama je účinným nástrojem k zajištění místní rozmanitosti programů. Z tohoto pohledu nemůže rádiové reklamě konkurovat ani online.
Související
-
Sázka na reklamní zastoupení pro výhradně digitální rádia se v Německu vyplácí
Dlouhodobý růst digitálního rádia DAB+ potvrzuje na německém trhu řada subjektů.
-
Slideshow jako reklamní nosič pro komerční rádia ve Švýcarsku
Švýcarské komerční stanice už mohou běžně používat slideshow, tedy obrázky pro přijímače s barevným displejem, jako standardní nosič reklamy.
-
Němci postupují ukázkově. Druhý celoplošný rozhlasový multiplex dostane vlastní reklamní zastoupení
Zásah nové digitální platformy tak bude větší, než kdyby jednotliví hráči postupovali samostatně.