Česká televize finalizuje podobu informační kampaně k vypínání DVB-T, zaměří se na regiony
Z další informační kampaní plánuje Česká televize začít v září, aby měli diváci dostatečný čas se vybavit přijímači, případně si objednali úpravu společných televizních antén. Vypnutí multiplexu 1 proběhne z vysílačů Žižkov a Cukrák 27. listopadu.
Česká televize bude mít přibližně v horizontu dvou týdnů jasno o další fázi kampaně k přechodu ze standardu DVB-T na DVB-T2. Portálu Digitální rádio to řekl její generální ředitel Petr Dvořák. Předchozí kampaň měla podle Dvořáka informovat diváky o tom, co je to DVB-T2, a jak se na tento přechod připravit, následující fáze pak bude komunikovat přímo přechod na tuto technologii v jednotlivých oblastech, respektive vypínání vysílačů ve standardu DVB-T. Česká televize plánuje koordinovat své aktivity s Ministerstvem průmyslu a obchodu (MPO).
Podle Dvořáka je spolupráce s MPO logická, protože samo ministerstvo dokončuje svoji podobu informační kampaně. „Chceme, aby diváci v oblastech, kde se bude vypínat, tuto informaci měli, aby ji jednoznačně věděli dopředu a včas dokázali zareagovat. Buďto si koupili novou televizi nebo set-top box, případně si ještě upravili společnou televizní anténu,“ uvedl šéf České televize. Veřejnoprávní médium chce opět využít koncept se známými tvářemi obrazovky, nejen Danielem Stachem, ale případně i dalšími. Stach má nicméně nadále hrát velmi významnou roli.
S kampaní plánuje Česká televize začít v září, aby divákům dala dostatečný čas na samotný přechod. Nejprve se pochopitelně Kavčí hory zaměří na diváky v Praze a středních Čechách, kde je vypnutí vysílačů Žižkov a Cukrák na 53. kanálu naplánováno již na 27. listopadu. Následně bude na kanálu 26 spuštěn finální Multiplex 21, který už v současné době funguje coby Přechodová síť 11 a diváci využívající již nyní DVB-T2 tedy změnu nijak nepoznají. „Minimálně měsíc a půl dva měsíce dopředu by měli mít diváci dostatečný čas na to, aby se na přechod připravili,“ řekl naší redakci Petr Dvořák.
Česká televize v současné době hledá technická řešení, která by umožnila cílit kampaně na jednotlivé oblasti. „Ještě nejsme dohodnuti na finálním řešení, ale do konce srpna ho určitě budeme znát,“ ujistil generální ředitel České televize. Manažeři z Kavčích hor již mají za sebou schůzku s novým ministrem průmyslu a obchodu Karlem Havlíčkem. „Vytvořil pracovní skupinu, která jedná s našimi lidmi a dává dohromady koncept kampaně tak, abychom jednotlivé věci koordinovali mezi sebou,“ upřesnil Dvořák. Jednou z variant pro televizní obrazovku je i koncept minipořadů, které se na problematiku televizní digitalizace zaměří.
Související
-
Česká televize řeší problematiku regionů, Prima je v souvislosti s DVB-T2 tajemná
Prima s Novou nadále deklarují šíření programů ve vysokém rozlišení pouze prostřednictvím placených služeb.
-
Česká televize upozorňuje diváky před startem MS v hokeji na DVB-T2 a HD, pomáhají Stach a Záruba
Nový promo spot má několik cílů – upozornit diváky nejen na nutnost přechodu na technologii DVB-T2, ale také možnost sledovat programy ČT v HD kvalitě.
-
Česká televize letos investuje půl miliardy korun, padnou i na DVB-T2, říká šéf Kavčích hor Dvořák
Česká televize letos investuje celkem půl miliardy korun. Investice budou směřovat mimo jiné do obměny technologií pro nový vysílací standard DVB-T2.